Selmore heeft Penotti - het bekende broodbelegmerk - mogen verwelkomen als nieuwe klant. Aan de keuze voor Selmore ging een pitch vooraf, waaraan ook Ara (het bureau dat de campagnes voor Duo Penotti maakt) en Etcetera. Madelon de Beer, marketingmanager Penotti, zegt over de keuze: 'Wij hebben voor Selmore gekozen omdat hun creatieve team vanaf het begin sterk betrokken was bij dit traject. Naast de hoge kwaliteit van creatie en strategie speelde tevens de goede klik een belangrijke rol.' De Beer meldt overigens dat Ara het vaste bureau blijft voor Duo Penotti.
De samenwerking begint met een campagne naar aanleiding van een productintroductie: Cookie Notti. De fabrikant noemt dat een product voor volwassenen. Penotti: 'Speculoosspread met een hart van bijvoorbeeld cappuccino. Er zijn vier verschillende varianten. Cookie Notti is binnen de groeiende speculoosmarkt de enige met koffiesmaakvarianten. Cookie Notti is bereid met originele, Belgische speculoos en bevat geen conserveermiddelen en kleurstoffen.'
De bedoeling van de campagne (te zien vanaf maandag 26 januari) is dan ook om duidelijk te maken dat Cookie Notti echt broodbeleg is voor volwassenen. De pay-off van de het filmpje is 'Cookie Notti. Puur Genotti'.
Adformatie zette de reclame-heritage van Penotti op een rijtje. Lees hier.
Beeld boven artikel: still uit de commercial.
Wordt vervolgd maandag aanstaande.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!