Red Button Digital is een nieuw digitaal productiebureau dat probeert een online project binnen 24 uur op de rit te krijgen. Het bureau is opgericht door Benjamin van Rossum die een achtergrond heeft als student aan de TU Delft en daarna ‘het wereldje inrolde’. Adformatie sprak telefonisch met Van Rossum over Red Button en waarom het werd opgericht.
Efficiënt in 24 uur
‘We willen efficiënt voldoen aan de vraag van bureaus en adverteerders.’ Red Button Digital probeert daarom een online project binnen 24 uur op gang te krijgen, maar of dit ten koste gaat van de kwaliteit? Het antwoord is simpelweg ‘nee’, aldus Van Rossum.
‘Een project is natuurlijk niet af in 24 uur. Wij willen in dit korte tijdbestek bewerkstelligen dat de klant weet waar hij of zij aan toe is. We willen in een dag een begroting aan de klant kunnen presenteren, maar ook een concept en een planning. Wij verspillen onze tijd niet aan eerst veertien uur vergaderen.’ Op deze manier wordt het budget van de klant op een efficiënte manier besteed.
Portfolio
Het productiebureau bestaat nog niet zo heel lang, maar Red Button is al volop aan de slag gegaan voor meerdere klanten. ‘We zijn al actief geweest voor onder andere Steam, De Reclamefabriek, HavasLemz, Fitzroy en De Persgroep.’ Van Rossum stelt als doel om binnen een jaar voor een paar grote adverteerders te kunnen werken. ‘Daar ontbreekt het nu aan, maar we hebben nu al wel gewerkt voor Land Rover en 3M.’
Van Rossum de nerd
En hoe zit het met Benjamin van Rossum zelf? Wat heeft hij gedaan voordat hij Red Button Digital oprichtte? ‘Ik heb zelf gestudeerd aan de TU Delft. Ik kwam daar in aanraking met developers en zo ben ik het wereldje ingerold. Voordat ik Red Button Digital oprichtte ben ik zo’n tien jaar bezig geweest met mijn bureau Action This Day.’
Van Rossum noemt zichzelf een nerd. Dat kan handig zijn, maar niet op het gebied van promotie. ‘Nerds kunnen zichzelf niet promoten. Gelukkig heb ik daar nu wel mensen voor in dienst die voor een beetje reuring kunnen zorgen.’ Volgens de Red Button-oprichter zijn klanten nu al zeer te spreken over de werkwijze van het bureau. ‘We zijn uiteindelijk van nerdbedrijf verandert in een full service-onderneming op digitaal vlak’, stelt Van Rossum tot slot.