Je zou het voor Nederland een Sabre-jaar kunnen noemen om snel te vergeten, maar twee bureaus zullen het daar niet mee eens zijn: de Omnicom PR Group en Ogilvy Social Lab Amsterdam. Beide bureaus hebben een prestigieuze Sabre Award Emea in de wacht gesleept.
True name
Omnicom PR Group deed dat in de categorie Financial Services samen met reclamebureau FCB voor Mastercard Europe. Dit introduceerde True Name in Europa, de mogelijkheid voor transgender en non-binaire personen om hun gekozen naam weer te geven op hun kaart.
Equal jersey
Ogilvy Social Lab Amsterdam won in de ‘regiocategorie’ Benelux voor de campagne Equal Jersey van Volleyball World. Om de wereld bewust te maken dat volleybal de meest gelijkwaardige sport ter wereld is, maakte Ogilvy Social Lab geen campagne gemaakt, maar een eenvoudige sporttrui met de namen en het nummer van zowel een mannelijke als een vrouwelijke atleet. De trui werd geproduceerd en gelanceerd tijdens een internationale kampioenschapsfinale en kreeg wereldwijde aandacht.
Slechts 8 NL-finalisten
Er waren dit jaar slechts acht Nederlandse campagnes doorgedrongen tot de finale, een ongekend mager jaar. Bureaus gaven in een belrondje van Adformatie aan dat vooral de drukte ze had verhinderd om veel cases in te zenden. Dat zou het lage aantal verklaren.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!