Kalle Everland (freelance digital creative director) en Timo Klaarenbeek (Leagas Delaney London) zijn samen een hobbyproject gestart. Wel eentje om een professionele frustratie op te lossen. En wel 'de grootste frustratie van creatieven'.
Het gaat om de frustratie van de nooit gemaakt ideeën. Everland zegt: 'Het is niet altijd even makkelijk om een reclamecreatief te zijn. We kennen allemaal de frustratie wanneer onze ideeën niet worden uitgevoerd, en tegelijkertijd kennen we de boosheid wanneer het niet lukt om die briefing te kraken. We wilden deze twee nadelen tot iets positiefs maken. Dat leidde tot www.ideastosteal.today.'
Ideas to steal is een online platform waar creatieven hun afgekeurde c.q. nooit gebruikte ideeën te plaatsen met de gedachte dat andere creatieven ze mogen stelen. Op die manier is er een kans dat een waardevol idee toch nog gebruikt wordt.
De hele wereld is social geworden, zegt Klaarenbeek, alles wordt online gedeeld. 'Dus waarom niet onze ideeën?' Er is één regel waar 'ideedieven' zich aan moeten houden en dat is dat de credits worden vermeld van de oorspronkelijke bedenker wanneer het naar de vakpers wordt gestuurd of wanneer het werk wordt ingezonden voor een prijs.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!