Nederlanders kijken steeds meer televisie. In 2014 gemiddeld 3 uur en 20 minuten televisie per dag. De hoogst gemeten kijktijd sinds het begin van het kijkonderzoek. Lineair televisiekijken mag dan uit zijn, televisieseries (content!) zijn populairder dan ooit. Series als Game of Thrones (HBO) en House of Cards en Homeland (Netflix) zijn wereldwijde hits. Videoland (onderdeel van RTL Nederland) hoopt met haar serie Zwarte Tulp (nee, niet over Ruud Gullit) ook een deel van deze 'binge-kijkers' voor zich te winnen. En omroep Max startte met 'Goedenavond dames en heren' zelfs een televisieserie óver televisie.
Deze week een selectie van merk- en bedrijfsnamen gebaseerd op (namen van) televisieprogramma's.
If you have a problem. If no one else can help. And if you can find them. Maybe you can hire... The Eet-Team
Het Game of Scones kookboek
9021(ph)0
Miami Rice
Kroeg in Melle, Vlaanderen
Lidl's Snelle Jelle variant. Vernoemd naar de rossige schurk uit Bassie & Adriaan
Wordt u al geholpen?
FeastEnders
Don't mention the war!
Lex laat Parijs zien, en wie weet nog wat meer...
Martin Brozius leeft voort
Showtime met Albert Verlinde en Pauline Huizinga, weet u het nog?
Top of the Pop(s)corn
Slaap lekker lieve kijkbuiskindertjes
Bonanza in Harderwijk, natuurlijk een steakrestaurant
Archie Bunker's All in the Family
Cijfers & Letters
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!