Het is makkelijk om iedere week negatief over merken te schrijven, maar ik ga deze week alleen maar positieve dingen uitlichten. Omdat we ook daar veel van kunnen leren met zijn allen.
HEMA
Net als vorige week start ik met de HEMA. Zij hadden een prachtige inhaker op het nieuwsartikel dat veel mensen gewond zijn geraakt door de messen van de Albert Heijn-actie. De inhaker is leuk, snel gepubliceerd, relevant (het prijst een product van HEMA aan), voorzien van een logo en toch niet te salesdriven. Kortom, een mooie zet! En dat leverde een mooi aantal retweets op:
Voor wie nu geen mes meer aan durft te raken... #AHmessen pic.twitter.com/r4wiEvkFkR
— HEMA (@HEMA) 8 februari 2016
Rutte
Vrijwel geen enkele politicus wordt positief besproken online, zo ook onze Minister-President. Hij ging vorige week met de billen bloot bij het Correspondents Dinner. Het diner werd 25.000 keer besproken op social media vorige week en… we vonden het leuk! Het leverde voor het eerst in tijden ook een positief sentiment op voor premier Rutte:
Zeeman
Nooit werd er op één dag vaker over trouwjurken gesproken op social als vorige week dinsdag (de laatste keer die in de buurt kwam was 29-4-2011 toen Kate en William trouwden). Waar Zeeman eerder stuntte op de Fashion Week, haalde de textielketen nu weer een mooie stunt uit: ze maakten bekend trouwjurken te verkopen! Resultaat: direct uitverkocht en een dag lang trending topic.
NS
Tot slot de NS. Afgelopen Kerst kwam er een verhaal online van een meisje die dreigde kerst te moeten doorbrengen op een tochtig perron, maar ze werd geholpen door een conducteur die voor haar een taxi regelde. Het meisje deelde dit op Facebook en het ging viral. Hetzelfde gebeurde deze week met een carnavaleske treinreiziger. Ook zijn loftirade werd veelvuldig gedeeld. Zo zie je maar: met één klant helpen bereik je een groot publiek. En daar hoef je zelf niet over te roepen, dat wordt gewoon voor je gedaan!
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!