Het medisch-centrum Zuyderland heeft de Galjaardprijs 2021 gewonnen met zijn project ‘Belevende innovatieve communicatie rondom de coronacrisis in Zuyderland’. Het won zowel de prijs van de jury als van het het publiek met 28,3 procent van de stemmen. 3194 mensen brachten hun stem uit.
De prijs wordt jaarlijks toegekend door Logeion, de Nederlandse beroepsorganisatie voor communicatieprofessionals, aan aan het meest innovatieve, impactvolle en inspirerende communicatieproject uit het publieke domein.
Imposante hoeveelheid communicatieproducten
Juryvoorzitter Friso Fennema zei bij de uitreiking dat het communicatieteam van Zuyderland een grote prestatie heeft neergezet. Met weinig mensen en nauwelijks budget werd een imposante hoeveelheid communicatieproducten gerealiseerd.
Fennema: 'Daarbij is impact bewerkstelligd door een groot bereik, een autoriteitspositie in de regio te verkrijgen en bij te dragen aan het teamgevoel binnen het ziekenhuis door betrokken en persoonlijke interne communicatie'
Zo maakte Zuyderland al snel na de coronauitbraak een dagelijke video-update vanuit het management en een tv-programma met L1 (regionale omroep),
Galjaardparel
ook werd dit jaar, voor de tweede keer, de Galjaardparel uitgereikt aan een project dat volgens de jury het ook verdient in de schijnwerper gezet te worden.
Deze keer was de parel voor de Gemeente Rotterdam (Host City) voor de communicatie rond het Songfestival. Rotterdam is volgens de jury op een moderne en rauwe manier neergezet.
'Ondanks de coronamaatregelen is Host City er in geslaagd een brug te slaan van het festival naar de Rotterdamse samenleving', volgens Fris Fennema. 'Een prachtige prestatie die door schaal, bereik, omvang en zeker creativiteit uniek te noemen is.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!