Marketingmanager: 'Corporate sociale media moet beslist onder communicatie vallen'

Onderzoek VS laat aanzienlijke toename zien ten faveure van PR-comms

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het is een debat dat breed wordt gevoerd in bedrijven: bij wie hoort de verantwoordelijkheid voor de corporate sociale media-activiteiten thuis? 

Amerikaans onder 400 reclame- en marketingmanagers laat zien dat de voorkeuren verschuiven.

Meer dan de helft (51 procent) van de respondenten vindt namelijk dat PR en communicatie  leidend moeten zijn. Dat is een aanzienlijke toename ten opzichte van toen 39 procent de voorkeur voor PR-comms uitsprak. Vooral de invloed die sociale media op een reputatie kunnen hebben pleit voor communicatie-eindverantwoordelijkheid.

Marketing wordt steeds minder als leidende discipline gezien, iets meer dan een kwart van de verantwoordelijken voor marketing en advertising.

Customer service is voor nog geen 10 procent de ideale discipline om corporate sociale media te beheren en aan te sturen.

 

Openingsbeeld: Rancz Andrei 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie