Premium

Marketingbaas EasyJet: 'Niet geobsedeerd door Ryanair'

Ian Cairns van EasyJet zegt dat de marketingstrategie van zijn bedrijf zich komend jaar nadrukkelijk gaat toeleggen op het wegsnoepen van klanten bij de premiummerken.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De eindverantwoordelijke voor marketing zegt dat de vliegtuigmaatschappij zich minder gaat focussen op wat hij &;copycat rivals, zoals Ryanair&; noemt. In een interview met het Britse zegt Cairns dat veel mensen het idee lijken te hebben dat EasyJet vooral bezig is met zijn budget-concurrenten: &;Men denkt dat we geobsedeerd zijn door Ryanair, maar dat blijkt vooral kopieergedrag te vertonen, ze doen wat wij doen en we kunnen dus ook min of meer voorspellen wat hun volgende stappen zullen zijn.’

Volgens Cairn heeft een KLM veel meer te vrezen van Easyjet dan een Vueling: ‘Waar we echt mee bezig zijn is marktaandeel overnemen van maatschappijen als BA en Iberia en er op een creatieve manier voor zorgen dat klanten van de grootste Europese maatschappijen onze kant op kijken.’

EasyJet probeert al een tijdje uit het prijsvechterssegment te komen en richt zich komende jaren vooral op online gebruiksgemak en de customer experience. Vorig jaar werd een programma gestart om de zakelijke passagier vaker en beter tegemoet te komen. In december gaf het bedrijf aan 14,9 miljoen passagiers te gaan vervoeren in 2014, een dikke vier procent meer dan het jaar ervoor.

 

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie