Machtswisseling Lidl, Nederlander aan het roer van marketing

Lidl is de top van zijn bedrijf kwijtgeraakt, maar heeft die snel uit eigen gelederen vervangen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Lidl is zijn ceo Karl-Heinz Holland kwijtgeraakt. Vanwege een onoverbrugbaar ‘strategisch verschil van inzicht’ besloot Holland op te stappen na 23 jaar dienst. In zijn kielzog vertrok ook  inkoopdirecteur Dawid Jaschok.

Lang heeft het supermarktconcern niet zonder top gezeten. Het kwam binnen een paar dagen met een nieuwe naam: de 40-jarige Sven Seidel neemt de leiding van de discounter over. Seidel is sinds drie jaar verantwoordelijk voor business development binnen de Schwarz-Gruppe, het moederbedrijf van de Lidl. Dat meldt het Duitse vakblad Lebensmittelzeitung (LZ), dat zich baseert op vertrouwelijke bronnen.

Ook voor de vertrokken inkoopdirecteur Dawid Jaschok is  met de Nederlander Robin Goudsblom een opvolger aangewezen. Hij krijgt zowel inkoop als marketing onder zich. Goudsblom was al in dienst van Lidl.

Lidl telt  3.300 winkels, 70.000 medewerkers een omzet van circa 18 miljard euro.  Het concern  wil af van zijn imago als pure prijsvechter, en zich  ook met zijn service onderscheiden. 

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie