De campagne #Changethenumbers is opgezet naar aanleiding van een internationaal onderzoek gemeten in vijf landen, waaruit bleek dat in Engeland 71% van de mensen denkt dat mannen geschikter zijn voor een wetenschapper op hoog niveau dan vrouwen. Gemiddeld is dat in Europa 60%. Daarnaast zou 41% van de respondenten een man voor zich zien als hij of zij aan een wetenschapper denkt.
Vragenlijst
Als reactie op dat onderzoek, rolt het beauty merk een digitale campagne uit om het gesprek rondom het onderwerp op gang te brengen en om deze vastgeroeste overtuigingen te veranderen. Mensen kunnen online hun eigen perceptie testen door een vragenlijst in te vullen en de resultaten met die van anderen vergelijken.
Jonge wetenschappers
Met de nieuwe campagne wil het beautymerk daarnaast meer jonge mensen aanmoedigen om in de richting van wetenschap, technologie, wiskunde en bouwkunde te gaan. Het jaagt dus het L’Oréal Young Scientist Centre-project aan. Hiermee hoopt het de stereotypes voor jonge mensen te veranderen en uit te leggen hoe ze in velden zoals technologie en wetenschap kunnen werken.
Langdurige inzet
Beide projecten zijn onderdeel van L’Oréals langdurige inzet om wetenschap op een internationaal niveau te promoten.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!