Hoe (mobiel)vriendelijk ben jij?
Je hebt een spetter van een website alleen op mobiel is ie ruk. Zonde en niet (meer) nodig want: Google heeft een tool waarmee je kunt testen hoe goed jouw website werkt op mobiele weergave. Er wordt gekeken naar zaken als HTML, CSS, scripts en afbeeldingen. Aan de hand van de uitkomst van de score krijg je binnen 24 uur een aantal aanbevelingen toegestuurd.
Is dit belangrijk? Ja, nogal. Want we checken gemiddeld meer dan 150 keer per dag onze telefoon en meer zoekopdrachten vinden plaats op mobiel dan op desktop. En als het allemaal niet lekker werkt zijn we weg. Dus: ga naar deze URL dan ben je slechts een paar klikken verwijderd van een perfecte website. Let’s do this!
Poker Face(book)
Wil jij liever ook niet meer die brakke katerochtend update op je tijdlijn? Nou, heb jij even geluk! Facebook maakt het je binnenkort mogelijk je statusupdates weg te moffelen van je tijdlijn maar wel zichtbaar te laten zijn in de tijdlijn van je vrienden. Wel zo fijn als je net je afspraak met je moeder hebt afgezegd maar ze je vervolgens lurkend aan een biertje ziet zitten, sorry mam! Deze feature wordt nu uitgeprobeerd door een aantal gebruikers, dus stay tuned!
Snap je het?
Heb jij het al ontdekt? Snapchat heeft een update in Snapchat Discover, de plaats waar merken, tijdschriften en websites hun content plaatsen. En als je dan toch lekker aan het Snappen bent heb je meteen de kans om je te abonneren op media zoals Cosmopolitan en Buzzfeed. Discover is namelijk samengevoegd met Stories (Verhalen), waardoor je je kunt abonneren op snaps van bijvoorbeeld tijdschriften die eerst alleen bij Discover stonden. Snappie?
Indien je jezelf wilt abonneren moet je het volgende doen: houd het rechthoekige icoon ingedrukt en druk op abonneren. De verhalen van de pagina waar je op geabonneerd bent, zullen vanaf nu in je recente updates verschijnen. Tadaa!
Snapchat marketing
Leuke spontane foto van een meisje in een leuk jurkje? Nope. Via de e-commerce app Emoticode kun je nu als merk of blogger sneaky reclame maken via links van producten in screenshots. Merken als Uniqlo, Nordstrom and Sephora zijn een aantal van die slimmerds. Sommige adverteerders betalen zelfs populaire Snapchat gebruikers om hun merk te noemen in een Snap. Opmerkelijk.
Zo, nu ben je weer up to date in social media land! Lees hem gerust nog een keer dan checken wij ondertussen even hoe gebruiksvriendelijk onze website is.
Deze bijdrage is geschreven door Blauw Gras. Wij zijn een creatief digitaal bureau met een voorliefde voor social media. In onze thuishaven aan het Amsterdamse IJ creëren wij creatieve concepten, relevante content, digitale activaties en impactvolle (media)campagnes.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!