Klant legt Jumbo vuur aan schenen op Facebook om rij bij de kassa

Jumbo komt volgens een klant één van de zeven zekerheden - vlot winkelen - niet na. Zijn brief ging viral op Facebook.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Tobias Opschoor, een klant van Jumbo, schreef op de Facebookpagina van de formule. Opschoor beweert daarin dat de winkel zich niet houdt aan de zekerheid ‘Vlot Winkelen’ (één van de die Jumbo aan de klant garandeert). Die brief is viral gegaan en verschillende klanten van Jumbo hebben op de brief gereageerd. Een aantal van zegt zegt ook dat Jumbo zich niet houdt aan de zekerheid. Dat meldt Distrifood.

Vlot
Volgens Jumbo is het niet nakomen van de zekerheid ‘Vlot Winkelen’ geen structureel probleem in de Jumbo-supermarkten. In een reactie op de commotie die is ontstaan zegt Jumbo: &;Wij vinden het vervelend dat de zekerheid her en der niet goed is uitgevoerd. Het gaat hier om incidenten. Uiteraard gaan we met de betreffende winkels in gesprek hoe dit heeft kunnen gebeuren en hoe we dit kunnen voorkomen.&;

Defect-bordjes op de kassa
Volgens de in opstand gekomen Opschoor plaatst de bewuste Jumbo (filiaal Troelstralaan in Delft) met opzet defect-bordjes op kassa’s, om de vlot winkelen-zekerheid te omzeilen. &;En dat terwijl ze niet defect zijn.&; De supermarkt reageert: &;De Jumbo Troelstralaan in Delft heeft daadwerkelijk de afgelopen tijd met veel storingen in het kassasysteem te maken gehad. We gaan hier met nog meer spoed achteraan om dit in de toekomst te beperken.&;

Praten
Jumbo zegt met Opschoor in gesprek te zullen gaan. &;We zullen de klant die hierover een klacht op Facebook heeft gezet benaderen en vragen zich te melden bij de filiaalmanager. Wij willen deze klant persoonlijk onze verontschuldigingen maken voor het ongemak en het beeld dat is ontstaan.’

Dit is de integrale brief van Opschoor op de Facebookpagina van Jumbo:

&;Hallo Jumbo,
Ik doe bijna altijd mijn boodschappen bij de Jumbo aan de Troelstralaan in Delft. Prima winkel om de dagelijkse boodschappen te doen. Helaas is er iets waar ik me de laatste tijd erg aan erger.

Het komt nogal eens voor dat het druk is in de supermarkt. Nu hebben jullie zo’n mooie actie dat wanneer je vierde wachtende in de rij bent en er nog een kassa open kan je je boodschappen gratis krijgt. Een tijd geleden was er dus iemand achter mij de vierde wachtende in de rij en die attendeerde de kassamevrouw hier op. De kassamevrouw reageerde hier op door te zeggen dat ze hier niks aan kon doen, omdat er een kassa kapot was en deze dus niet gebruikt kon worden. En inderdaad, op een bordje twee kassa’s verder op stond een bord met ‘deze kassa is defect’. Kan gebeuren dacht ik. Daar kan het kassapersoneel niks aan doen.

Ik doe vaak, net als vele anderen, rond etenstijd mijn boodschappen. Op een gegeven moment viel het mij op dat er wel heel erg vaak een kassa defect is. Dit is overdag of in het weekend (wanneer het rustig is en/of er genoeg personeel aan het werk is) nooit het geval. Ik ben er dus op gaan letten, want ik had het gevoel dat er iets niet klopte.
Na de situatie een aantal weken geobserveerd te hebben, kan ik nu wel concluderen dat die kassa’s helemaal niet defect zijn. 9 van de 10 keer dat ik rond etenstijd boodschappen ga doen is er een kassa kapot. Het lijkt mij erg sterk dat er 4 á 5 keer per week een kassa kapot is. Meestal niet eens dezelfde kassa. Dat het één kassa is die telkens voor problemen zorgt is daarom ook uitgesloten.

Ik heb een situatie meegemaakt dat er op een kassa een ‘deze kassa is defect’ bordje stond. Terwijl ik in de rij naast de ‘defecte’ kassa stond ging er ineens een medewerkster aan de defecte kassa zitten. Ze zette het bordje doodleuk op een andere kassa neer en ging andere klanten helpen aan de schijnbaar ‘defecte’ kassa. Als je dan mensen voor de gek gaat houden, doe het dan goed.
Vaak staat er een defect bordje klaar achter de kassa’s zodat ze die neer kunnen zetten zodra het druk wordt en er situaties kunnen plaatsvinden waarin mensen de vierde in de rij kunnen worden. Ook dit heb ik met mijn eigen ogen gezien
Nu ben ik absoluut niet zo’n zeurende Hollander die perse zijn boodschappen gratis wilt. Daar gaat het hier niet om. Het punt is dat de klanten van deze Jumbo aan de Troelstraat in Delft collectief voor de gek gehouden worden door het personeel van de Jumbo. Je loopt de winkel binnen en het eerste wat je ziet is een gigantisch bord met ‘de 7 zekerheden van de Jumbo’. Nou, voor mij is er een ding zeker en dat is dat mensen hier voor de gek gehouden worden.

Het principe achter deze actie van het personeel lijkt me ook wel duidelijk. De leidinggevenden willen niet voor dat ene uurtje dat het druk is in de winkel, extra personeel aan het werk zetten. I get that, maar dat is niet mijn probleem. Jumbo is een gigantische supermarktketen. Als zij een dergelijke actie hebben, moeten zij deze ook nakomen. Dit gebeurt hier dus NIET. Sterker nog, de klanten worden zelfs keihard misleid.

Ik hoop dat deze Jumbo een unicum is, want dit is echt niet netjes.

Groetjes,

Tobias&;

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie