Tijdens de Gay Pride heeft Buzzcapture een aantal bedrijven online gevolgd die mee hebben gevaren met de Canal Parade van afgelopen zaterdag in de Amsterdamse grachten. We keken naar het potentieel bereik wat zij hebben behaald rondom dit evenment. In dit onderzoek hebben we nieuwssites, blogs, fora en openbare social media meegenomen. De eigen uitingen van de bedrijven hebben we uitgesloten zodat het gaat om de potential earned reach van de bedrijven tijdens de Gay Pride.
Met kop en schouders
In onderstaande grafiek kunnen we zien dat ING hier met kop en schouders bovenuit steekt. De Kleur Het Leven-campagne van ING heeft veel publiciteit opgeleverd. Er is een kunstwerk gemaakt op de gevel van Carré, er hingen Kleur Het Leven-kleurplaten langs de route, pinautomaten hebben een kleurplaatachtergornd gekregen en er stond een artikel met Hein Knaapen (Chief HR Officer ING) in de Telegraaf.
Nuon en PostNL eindigen op plaats 2 en 3.
Over Nuon zijn de meeste berichten gedeeld. Satiresite De Speld plaatste een bericht waar Nuon gevat op heeft gereageerd. Verder werd de campagne Roze Stroom en onderstaande post over de geaardheid goed opgepakt.
PostNL verdient de prijs voor meeste unieke uitingen. Door brievenbussen roze te maken werden veel foto's gemaakt en vervolgens gedeeld op met name Instagram. Daarnaast werd ook de aankondiging voor het meevaren met de Canal Parade veel gedeeld.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!