De eerste 80 duizend zakelijke klanten van ING kunnen vanaf woensdag gebruik maken van de ‘Bonnen & Facturen-functionaliteit’ in de ING Mobiel Bankieren App. Hiermee kunnen klanten met de camera van hun smartphone een foto van de bonnen maken, die daarmee in de ING Mobiel Bankieren App worden opgeslagen. Volgens ING zorgt de nieuwe mogelijkheid voor tijdsbesparing en gemak voor klanten.
BTW
ING legt uit: ‘Na het fotograferen van de bon wordt deze direct aan een bij- of afschrijving gekoppeld, met de mogelijkheid voor de ondernemer om extra informatie toe te voegen. Zo blijft de bon direct digitaal bewaard in de veilige omgeving van de ING Mobiel Bankieren App en kan zo niet meer kwijt raken. Ondernemers hoeven dus geen schoenendoos of ordners met bonnen meer te bewaren. Daarnaast is de voorbereiding voor de periodieke btw-afdracht of het jaaroverzicht voor de belastingaangifte hiermee grotendeels gedaan.’
Tijdsbesparing
Met de Bonnen & Facturen-functionaliteit van ING kunnen ondernemers volgens Herman Tange, directeur marketing ING Zakelijk, hun administratie real time bijhouden in hun Mobiel Bankieren App en ze kunnen de gegevens desgewenst downloaden via Mijn ING Zakelijk (internetbankieren). Tange: ‘Op elk gewenst moment is een overzicht van de inkomsten, uitgaven en af te dragen btw beschikbaar in de app. Dit sluit aan bij de behoefte van ondernemers aan tijdsbesparing en overzicht bij hun financiën, zodat zij zich zoveel mogelijk kunnen richten op de kernactiviteiten van hun bedrijf.’
Gefaseerde uitrol
Eerder deed ING een pilot met de nieuwe funtionaliteit. Nu biedt ING de oplossing aan de eerste 80 duizend zakelijke klanten van ING aan. Daarna biedt ING dit aan alle zakelijke gebruikers van de ING Mobiel Bankieren App.
Boekhoudpakketten
De volgende stap die ING voor ogen heeft is om de Bonnen & Facturen-functionaliteit te gaan koppelen aan boekhoudpakketten. Tange: ‘Daarbij zorgen we ervoor dat de ondernemer met zijn vertrouwde aanbieder kan werken. ING zet de koers naar een digitaal platform voor ondernemers, met de ING Mobiel Bankieren App als basis, waarop we met derde partijen services aanbieden aan onze klanten. Zo kunnen ondernemers eenvoudig, snel, en veilig hun zaken regelen met altijd real-time overzicht. Of dit nu bankzaken zijn, administratie of straks andere diensten van andere aanbieders.’
Vergelijk met Amazon
Tange stelt dat de meeste waardevolle merken van dit moment hun klanten platforms bieden die ook openstaan voor aanbod van producten van externe partners. Tange: ‘Denk aan Amazon of Bol.com. De klant vergelijkt en heeft de keuze wat het beste bij hem of haar past. Een dergelijk platform bouwen wij nu om ondernemers vooruit te helpen. Bonnen & Facturen is daarbij de eerste stap.’
ING vervaardigde een serie how-to-video's om uit te leggen hoe de nieuwe functionaliteit werkt.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!