Reclamebureau Indie Amsterdam ontwikkelt een wereldwijde campagne voor Fayrouz, een drankenmerk dat sinds 2002 deel uit van de merkportefeuille van het Heineken concern.
Fayrouz houdt het midden tussen alcoholvrij bier en vruchtendrank en vormt een brug tussen de bier- en de softdrink categorie. Het is gemaakt met uitsluitend natuurlijke ingrediënten, zegt Heineken. Fayrouz werd voor het eerst gebrouwen in Egypte in 1997.
Indie weet over de doelgroep van Fayrouz te melden: 'De typische Fayrouz drinker maakt hele bewuste keuzes en als hij of zij geen alcohol wil drinken, bieden de huidige frisdranken geen alternatief meer. Fayrouz is dan een meer natuurlijke en premium optie voor zowel mannen als vrouwen.'
Volgens Bastiaan Hendrikse, general manager van Fayrouz, is Fayrouz is nu al heel populair in Egypte en Nigeria. 'En in het komend jaar gaan we het merk introduceren in ten minste tien landen, zowel in de regio Afrika als daarbuiten.'
Chris Vannitsem, managing director van Indie, zegt over de campagne: 'Omdat de meeste mensen de categorie nog niet kennen, is het belangrijk om te laten zien wat Fayrouz is en waarvan het is gemaakt.'
Er is aan appel-, peer- en ananasvariant gemaakt van de campagne. Hieronder is de laatste variant te zien.
Credits
Verantwoordelijk bij opdrachtgever: Bastiaan Hendrikse, Laurent Meijer
Concept: Lode Schaeffer, Lysbeth Bijlstra
Account: Maroeschka Volker, Tim Sneep
RTV Producer: Ineke Koornstra
Productiemaatschappij: White Lodge
Director: Ryan Hopkinson
D.O.P.: David Procter
Off-line: Cut and Run London