Ikea zendt op dit moment een superlangdradige livestream uit op YouTube. Onder de titel Ikeas Slow TV laat het 14 dagen lang beelden zien van een boot die met Ikea-spullen naar Australië vaart. Er zijn drie verschillende cameraposities, maar daarmee is het meest opwindende van de reis ook wel verteld.
De livestream van 336 uur is een saaie maar o zo slimme en goed uitgewerkte PR-actie voor een 12-daagse campagne om Australiërs te helpen beter te slapen. De livestream van het ‘sleep ship’ wordt begeleid door de stemmen van twee Ikea-medewerkers, Kent en Sara Eriksson, die de volledige Ikea-catalogus van 2020 voorlezen.
Deze is ook als podcast te beluisteren, en doet precies waar hij voor bedoeld is; je valt er heerlijk bij in slaap.
Wanneer het schip op zijn Australische bestemming aankomt, worden de zeecontainers gelost en naar winkels getransporteerd. De livestream eindigt wanneer de producten in de winkel aankomen.
Ook bij de het uitkomen van de digitale Nederlandse catalogus werd deze overigens als audioboek uitgebracht.en van kaft tot kaft voorgelezen.
Reacties:
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!
336 uur kijken naar verwilderde mensen die hun veels te grote pakketen in een Nissan Micra proberen te stouwen. Gouden beelden