Ikea oefent met een nieuw format in Engeland en lanceert ‘bestel en ophaalpunten’. Consumenten winnen hiermee tijd doordat ze niet meer de winkel in en uit hoeven.
Ikea zegt dat de eerste van de nieuwe winkels deze herfst in Norwich opent. De winkel moet gezien worden als een ‘planning studio’, waar klanten advies kunnen vragen aan inrichtexperts. Ze kunnen ook producten testen en de bestellingen die ze online of in een winkel hebben gedaan verzamelen. In de winkel komt ook een café en een gelimiteerd aantal producten die consumenten direct kunnen kopen.
Mensen in Norwich moeten op dit moment twee uur reizen om naar de winkels in Lakeside of Milton Keynes te komen. Met het introduceren van het ‘bestel en ophaalpunt’ hoopt Ikea het gat tussen online en in-store winkelen te verkleinen en de consument lokaal een persoonlijkere service te bieden.
Ikea zal een aantal verschillende designs proberen voor bestel en ophaalpunten. Hierdoor wil Ikea erachter komen hoe de consument het liefst bij Ikea winkelt. De bestel en ophaal punten zijn onderdeel van de plannen om het merk ‘toegankelijker’ te maken.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!