Hoyhoy.nl, onderdeel van het Britse moederbedrijf BGL Group heeft aangekondigd zich uit Nederland terug te trekken. Dat bevestigt Christiaan Puper, director marketing bij Hoyhoy.nl. De verzekeraar staat sinds begin december in de etalage. De verkoop wordt geleid vanuit het Verenigd Koninkrijk.
Volgens Puper wordt zowel vanuit de UK als vanuit Nederland ingezet op verkoop. Als dat niet zou lukken, worden de activiteiten van Hoyhoy.nl stopgezet.
Rendement
Gevraagd naar het waarom, geeft Puper de volgende toelichting: ‘BGL Group heeft een review gedaan van alle (voor hen) binnenlandse en buitenlandse activiteiten. Men is tot de conclusie gekomen dat Hoyhoy.nl niet het rendement oplevert dat ervan verwacht werd.’ Puper zegt dat Hoyhoy.nl geen zwarte cijfers schreef.
Buikriem
Vanaf het moment dat het besluit tot terugtrekken uit Nederland is genomen, is Hoyhoy.nl scherp op de kosten gaan letten. Puper: ‘De business wordt draaiende gehouden, maar de buikriem is aangetrokken. We zijn gestopt met brand advertising. We richten ons alleen nog op de digitale advertentievormen, display en adwords.’
Voor de 65 mensen die bij Hoyhoy.nl (gevestigd in Haarlem) werken, is het een onzekere periode volgens Puper. Maar er zijn tot op heden geen mensen ontslagen, zegt hij.
Gesprekken
Puper kan niet zeggen of BGL Group op zoek is naar een Nederlandse of een (voor Hoyhoy.nl) buitenlandse partij. ‘We voeren op dit moment gesprekken met mogelijke partijen, dus ik kan er nu geen mededelingen over doen.’
Irritante Aart
Hoyhoy.nl werd in 2012 – toen nog Vergelijkingssite.nl geheten - overgenomen door BGL Group van de oprichter Erik Hordijk. Vergelijkingssite.nl werd in 2014 omgedoopt in Hoyhoy.nl. De nieuwe eigenaar heeft vanaf toen fors geïnvesteerd in televisiereclame om de merkbekendheid te vergroten. Het Nederlands publiek vond de reclames van Hoyhoy – met in de hoofdrol de luiaard Aart - zeer irritant. De commercials werden vorig jaar zelfs 'bekroond' met een Loden Leeuw.
Oprichter
Hordijk stapte begin vorig jaar op bij Hoyhoy.nl. Hij geniet op het ogenblik van een sabbatical, ‘met nieuwe persoonlijke doelen’, zoals op zijn Linkedin-pagina is te lezen.
Lees hier het interview dat Hordijk in september 2014 jaar gaf aan Marketing Online.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!