Het einde van het coronaregime voor werk komt langzaamaan in zicht, hoewel 1,5 meter nog een tijdje de norm is en we nu nog minder dan de helft van de werktijd op kantoor mogen zijn, zo bleek uit de persconferentie van Mark Rutte afgelopen.
In een gezamenlijke enquête van Logeion en Adformatie, uitgevoerd door DVJ Insights onder zo’n 200 communicatieprofessionals werd onder ingegaan de gevolgen en toekomst van het thuiswerken.
Allereerst bleek dat het op afstand werken niet voor iedere organisatie reden om meer aandacht aan de betrokkenheid van medewerkers te besteden. Een derde van de communicatieprofessionals geeft aan dat employee-engagement geen extra aandacht heeft gekregen tijdens corona. Bij de grote meerderheid (64 procent) was dit wel het geval.
Andere baan zoeken
Zes op de tien respondenten gaat ervan uit dat hybride werken de nieuwe realiteit lijkt te worden en geeft aan dat de organisatie hier al maatregelen voor heeft genomen. Een kwart herkent zichzelf in het hybride werken, maar ziet nog geen maatregelen vanuit zijn of haar organisatie terug.
Opvallend is het antwoord de vraag wat communicatieprofessionals gaan doen als ze na ‘corona’ weer verplicht worden om weer volledig op kantoor te werken.
Voor de helft (48 procent) van de respondenten is dit reden om op zoek te gaan naar een andere werkgever. Deze grote groep vindt het van doorslaggevend belang of het kan thuiswerken, of in ieder geval de plaats waarop wordt gewerkt flexibel kan invullen.
Overigens zal iets meer dan de helft van de communicatieprofessionals zich er wel bij neerleggen als de werkgever besluit tot een verplicht werken op kantoor.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!