Overslaan en naar de inhoud gaan

Helft beroepsgroep communicatie zoekt andere baan als ‘kantoor’ weer verplicht wordt

Groot deel geeft hybride werken niet graag op, blijkt uit onderzoek van Logeion en Adformatie, uitgevoerd door DVJ Insights
thuiswerken
© 123rf
thuiswerken
© 123rf

Het einde van het coronaregime voor werk komt langzaamaan in zicht, hoewel 1,5 meter nog een tijdje de norm is en we nu nog minder dan de helft van de werktijd op kantoor mogen zijn, zo bleek uit de persconferentie van Mark Rutte afgelopen.

related partner content for mobile comes here

In een gezamenlijke enquête van Logeion en Adformatie, uitgevoerd door DVJ Insights onder zo’n 200 communicatieprofessionals werd onder ingegaan de gevolgen en toekomst van het thuiswerken.

Allereerst bleek dat het op afstand werken niet voor iedere organisatie reden om meer aandacht aan de betrokkenheid van medewerkers te besteden. Een derde van de communicatieprofessionals geeft aan dat employee-engagement geen extra aandacht heeft gekregen tijdens corona. Bij de grote meerderheid (64 procent) was dit wel het geval.

Andere baan zoeken

Zes op de tien respondenten gaat ervan uit dat hybride werken de nieuwe realiteit lijkt te worden en geeft aan dat de organisatie hier al maatregelen voor heeft genomen. Een kwart herkent zichzelf in het hybride werken, maar ziet nog geen maatregelen vanuit zijn of haar organisatie terug.

Opvallend is het antwoord de vraag wat communicatieprofessionals gaan doen als ze na ‘corona’ weer verplicht worden om weer volledig op kantoor te werken.

Voor de helft (48 procent) van de respondenten is dit reden om op zoek te gaan naar een andere werkgever. Deze grote groep vindt het  van doorslaggevend belang of het kan thuiswerken, of in ieder geval de plaats waarop wordt gewerkt flexibel kan invullen.

Overigens zal iets meer dan de helft van de communicatieprofessionals zich er wel bij neerleggen als de werkgever besluit tot een verplicht werken op kantoor.

Logeion en Adformatie onderzochten gezamenlijk op een aantal terreinen hoe corona en andere ontwikkelingen van het afgelopen jaar het werk van de communicatieprofessionals hebben beïnvloed. Het onderzoek werd uitgevoerd door DVJ Insights, Sjors Kremers, 198 communicatieprofessionals namen deel. De komende dagen leest u meer resultaten op deze site, onder meer over de waardering voor communicatie, purpose en diversiteit. Ze worden ook besproken op C-Week van Logeion, dat deze week online plaats heeft.

employee engagement
hybride werkvormen
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in