Hartje zomer, maar stormparaplumerk senz° zet windmachine in de Bijenkorf om product te laten ervaren

Ondanks de zomer, heeft de shop-in-shop een 'stormachtige verkoop' van de paraplu’s als resultaat.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De stormparaplu van °, het geesteskind van Gerwin Hoogendoorn, destijds  student Industrieel Ontwerpen, kreeg bij de lancering een uitgebreide pers. Bovendien ontving het ontwerp verschillende design awards. Over bekendheid heeft het product niets te klagen. Om verder op te schalen en de internationale markt te veroveren, ontwikkelde het paraplumerk in samenwerking met retailexpert Tchai een winkelpresentatie die heeft geleid tot een shop-in-shopconcept in de Bijenkorf. De presentatie loopt tot september. Waarom een typisch herfst- c.q. winterproduct aangeprezen op het moment dat de mussen van het dak vallen?

Rain Shop
Volgens Philip Hess, medeoprichter van senz°, merken consumenten pas hoe bijzonder de paraplu is op het moment dat ze worden ervaren. Hij zegt: &;De webshop loopt inmiddels aardig, maar de reguliere winkelverkoop blijft prioriteit nummer één.&; Met een fiets, een echte windmachine en opvallende regenvisuals van ledverlichting, die winkelende mensen het gevoel moeten geven alsof ze in een storm bent beland, mikt senz° op een &;onweerstaanbare winkelbeleving&;. Daarmee dient de aandacht van de shopper direct getrokken te worden om hem of haar ter plekke van het product te overtuigen. Hess: &;Deze "rain shop" simuleert precies de situatie waarin onze stormparaplu en de Umbrella Holder optimaal tot hun recht komen. Seeing is believing, zeggen ze? Nee, experiencing is believing!&;

 

Tchai zegt bij monde van Bianca van Dongen dat het juist de bedoeling was om vóórdat de herfstperiode begint, extra aandacht te geven aan de stormparaplu’s van senz°. &;En, geluk bij een ongeluk&;, zegt ze, &;is augustus best een onstuimige maand geweest.&; Volgens Van Dongen is de timing in samenspraak gegaan met de Bijenkorf. &;Het warenhuis wil het hele jaar door interessante producten of productgroepen onder de aandacht brengen. Juist in de meer rustige, of minder voor de hand liggende periodes kan voor bepaalde mooie producten extra aandacht gegenereerd worden.&;

Doelen stellen
Volgens Hess trekt de shop-in-shop veel bekijks. &;Met een stormachtige verkoop van onze paraplu’s als resultaat. En vergeet niet: het is zomer hè. We bewijzen opnieuw dat een paraplu geen wegwerpartikel is, maar een fashionitem dat aansluit bij een stijl en outfit.&; Of dit project, dat als pilot fungeert, de opmaat is naar buitenlands succes, om daar de massa te bereiken, daar kan Hess nu nog niets over zeggen. &;Aan het eind van de meet maken we pas de balans op. Maar zoals het er nu uitziet, gaan we dit concept ook over de grens uitrollen.&;

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie