Oorspronkelijke publicatiedatum: 17-7-2011
Volgens Zeeman hoeft mode niet duur te zijn. En waar kun je dat beter bewijzen dan op de Amsterdam International Fashion Week? Een fancy logo, website en persbericht zorgden voor hooggespannen verwachtingen bij de bezoekers. En voor een volle zaal, die de guerrilla-actie gelukkig wel wist te waarderen.
Slechts zeven mensen wisten ervan, terwijl maar liefst 30 bedrijven en freelancers maandenlang werkten aan de lancering. De aanwezige bloggers en journalisten kregen een uur voor de show een perskit met achtergrondinformatie en de foto's. Een speciaal 'virus' moest ervoor zorgen dat het plan niet voor de show uitkwam. "Openden de journalisten het bestand voor 3 uur 's middags, dan kregen zij een persbericht te zien over de lancering van het merk Frank. Openden zij het bestand na half vier 's middags, dan kregen de journalisten het bestand onder ogen waarin de link met Zeeman duidelijk werd en alle achtergrond informatie over de campagne stond."
Lees op de website van Frank Fashion meer over hoe slim de stunt is bedacht en uitgevoerd.
Via @Arrieparrie
Verantwoordelijk bureau: Coz Marketing
Dit artikel verscheen eerder op Verse Reclame.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!