Goede werkgevers zijn klantgerichter

Medewerkers van de honderd beste werkgevers van Nederland zijn heel tevreden over hun organisatie als werkgever, maar ook over de klantgerichtheid van hun organisatie. Op dat gebied scoren de beste werkgevers een 7,4 terwijl andere organisaties op een 6,5 uitkomen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Medewerkers van de honderd beste werkgevers willen ook graag een stapje extra zetten om bij te dragen aan het succes van hun organisatie. Klantgerichtheid heeft daarbij hun eerste prioriteit. Deze gegevens komen uit het Beste Werkgeversonderzoek van Effectory en VNU Vacature Media. Aan het onderzoek hebben 269 organisaties deelgenomen.

Uit het onderzoek blijkt verder dat medewerkers bij de honderd beste werkgevers zich vrij voelen om hun taken op hun eigen manier in te vullen (score 7,5 ten opzichte van een 7,1 bij andere organisaties). Ook weten zij goed welke resultaten van hen worden verwacht (score 7,7 ten opzichte van een 7,4). Door deze zaken voelen zij zich in staat om efficiënt te presteren en zich te focussen op de klant. Guido Heezen, directeur Effectory en HR trendwatcher: 'Wanneer medewerkers de invulling van hun werk zelf kunnen bepalen, worden zij eigenaar van hun werk. Zij komen dan in hun kracht te staan. Dit geeft volop energie. Richting ontstaat door helderheid over de geambieerde resultaten, een duidelijk doel waar medewerkers naartoe kunnen werken. Zijn energie en richting aanwezig in een organisatie, dan plukken klanten daar uiteindelijk de vruchten van, want de klantgerichtheid schiet dan omhoog.'

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie