De winkels in de winkelstraten voeren volgens Nijhof een verloren strijd tegen concurrenten op internet. Alleen zich sterk van andere shops onderscheidende winkels blijven volgens hem bestaan, met name winkels waar ook gegeten en gedronken kan worden. 'Tot 50 procent van de verkoop verdwijnt in 10 tot 15 jaar naar internet. Bij elektronica is dat tot 90 procent. Ik zie het in onze groei terug', zegt Nijhof in het AD.
Nijhof wijst op de flexibiliteit van een winkel als Wehkamp voor wat betreft het aanpassen van de etalage. Fysieke winkels kunnen volgens hem veel minder snel reageren op veranderingen zoals het weer. Ook kunnen ze niet op tegen het enorme assortiment dat Wehkamp biedt. Het internetwarenhuis verkoopt 163.000 artikelen. Nijhof stelt dat consumenten bij een online gigant als Wehkamp minder geld en tijd kwijt zijn: geen parkeerkosten en alle boodschappen bij één internetwinkel. 'Wij zijn de Koopgoot en de Kalverstraat op internet', aldus Nijhof.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!