In-game advertising in de lift

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Volgens een van zit In-game advertising, ook wel Advergaming genoemd, duidelijk in de lift. Een groeiende groep van adverteerders ziet duidelijk mogelijkheden om hun boodschap te verpakken in video-games.

Video games hebben geen "commercial breaks", maar de tijd dat gamers geconcentreerd achter hun beeldscherm zitten is duidelijk aanzienlijk langer als met gewone televisie.

Marketeers die meer willen weten over deze nieuwe vorm van adverteren kunnen eens kijken op de site van (Centrum voor Marketingcommunicatie, voorheen Genootschap Voor Reclame), die op 9 juni j.l. een bijeenkomst over in-game advertising hebben gehouden. Ik heb op de site helaas geen downloads kunnen vinden van de presentaties.

Voorbeelden van gamevertising zijn te bekijken via , de Nederlandse of het Belgische .

Zie ook

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie