Flitsbezorger Flink heeft een meerjarige samenwerking gesloten met Ajax. Flink is daarom per direct een partner van de voetbalclub en gaat onder andere adverteren rondom wedstrijden van Ajax. Daarnaast wil de boodschapbezorgdienst op 'relevante momenten' acties organiseren in het teken van Ajax.
Ajax moet Flink bekender maken
Flink mag zich door de financiële verbintenis aan Ajax de Official Grocery Delivery Partner en Official Meal Delivery Partner noemen. De maaltijdbezorger is in maart 2021 in Nederland gestart en op moment van schrijven actief in 22 steden. Dat moeten er meer worden, inclusief meer naamsbekendheid in heel Nederland.
Menno Geelen, commercieel directeur AFC Ajax, denkt dat Ajax daar een geschikte partner voor is. 'Onze zichtbaarheid en verspreiding van fans door het hele land kan helpen bij het verder uitbouwen van hun merk en het vertellen van hun verhaal in al die gebieden.'
Speciale acties
Flink mag dankzij de samenwerking met Ajax ook adverteren rondom wedstrijden van de voetbalclub. Dat gaat onder andere gebeuren via 'in-goal-boarding' en 'speciale acties'. De flitsbezorger wil op relevante momenten zoals wedstrijddagen ook voordelen bieden voor 'fans'.
Er zijn meer aanbieders van flitsbezorging in Nederland, waarbij de consument zijn boodschappen via een app bestelt en binnen tien minuten geleverd krijgt. Concurrenten van Flink zijn onder meer Gorillas, Getir en Zapp.
Sponsors en partners
De andere bedrijven met een Partner-status van Ajax zijn Blox (een aanbieder van cryptovaluta), Bud, Curacao Tourist Board, Coca-Cola, Acronis en ABN Amro. Een Partner-status is lager dan Hoofdsponsor (Ziggo en Adidas) en hoger dan Sponsor (waar er veel van zijn).
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!