Met meer dan 50 verschillende creatieve uitingen claimt het sneakermerk bijna alle frames op de stations. De campagne vormt daarmee een grote openbare expositie van verschillende creatieve Converse-uitingen.
De nieuwe sneakercollectie is vernoemd naar en geïnspireerd op Tie Dye, de old school verftechniek voor T-shirts. In de creatie is veel gebruik gemaakt van verfspetters en niet bepaald binnen de lijntjes gekleurd: omdat de meer dan 50 verschillende creaties in de metrostations op elkaar aansluiten komen de verfspetters letterlijk buiten de kaders. Sommige frames worden bovendien opgelicht door steeds van kleur veranderende ledverlichting.
Naast de aanwezigheid in de Rotterdamse metro rijden er Converse-trams door de havenstad en worden er billboards en NS spreads ingezet in Amsterdam, Rotterdam en Den Haag. De opvallende out of home-campagne van Converse is tot stand gekomen in samenwerking met outdoorexploitant Exterion Media, reclamebureau Anomaly en strategisch mediabureau Mediaxplain. Bijna alle witte wanden en pilaren van de Rotterdamse metrostations Beurs en Eendrachtsplein worden ingezet voor de zogenaamde station domination van Converse. Voor Eendrachtsplein is de campagne van Converse een primeur: niet eerder werd het metrostation op deze manier ingezet voor de communicatie van één merk.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!