Een passagier in een vliegtuig van Britse luchtvaartmaatschappij easyJet tweette gister een foto van een vliegtuigstoel zonder rugleuning. EasyJet antwoordde met de vraag of de foto verwijderd kon worden. En dat leidde tot een hevige online discussie. Waarom vroeg EasyJet dit? Was de foto wel echt? Twitter was in rep en roer.
Twitteraar Matthew vraagt zich af waarom een stoel zonder rugleuning is toegestaan.
De foto die hij erbij plaatst ziet er wel heel raar uit.
Het antwoord van easyJet: kun je de foto verwijderen?
Maar Matthew houdt stellig vast.
Twitteraars zijn verbaasd over de onbeschaamdheid van easyJet.
EasyJet vraagt vervolgens om meer informatie.
'Omstanders' vuren vragen af.
En easyJet probeert de situatie nog te redden.
Maar de politiek correcte reactie wordt door Twitteraars niet geaccepteerd.
Het kwaad is geschied.
EasyJet valt in herhaling.
Dus dan geeft een nep-account maar antwoord.
De vliegtuigmaatschappij wordt vrijwel meteen doelwit van online grappen.
Dan volgt er een update.
Waarop Matthew een tegenargument geeft.
EasyJet sluit af met deze tweet.
De meningen over de ophef zijn verdeeld.
Het was misschien niet zo'n slimme zet van easyJet om te vragen of de foto verwijderd kon worden. Maar velen vonden de foto van Matthew ook misleidend.
Het opstandje was hoe dan ook spraakmakend.
En negatieve publiciteit is ook publiciteit, toch?
In samenwerking met de Adfo Groep deelt oprichter Diederik Broekhuizen wekelijks een artikel dat eerder verscheen op The Best Social Media. Het artikel van deze week werd geschreven door Noah Vink.
Reacties:
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!