DSM met Narrowcasting naar 21.000 werkplekken en heeft zo meer bezoek weblogs en intranet.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

door gastblogger Frank Hoen van

brengt als eerste Nederlandse multinational nieuwskoppen naar iedere werkplek. Naar liefst 21.000 beeldschermen.
En dat triggert volgens DSM óók meer bezoek naar hun weblogs en intranet. Hoe dat werkt? Zet een prikkelende stelling van je weblog op het Narrowcasting beeldkrant systeem, en laat mensen erop doorklikken naar je weblog.

De case (het is een primeur, morgen verschijnt het persbericht pas):

'Met Narrowcasting via de werkplek ? wij noemen het DSM Newscast - verkrijgen we gerichte aandacht voor nieuws van onze medewerkers. Wij zien DSM Newscast als een goede en duidelijke toevoeging op de reeds bestaande interne communicatiekanalen.

'We krijgen nieuws nu beter tussen de oren en communiceren veel sneller dan vroeger. Ook onze intranet sites worden beter bezocht doordat medewerkers kunnen doorklikken via alle nieuwskoppen,' zegt Jos van Haastrecht, Manager Digital & Corporate Communicatie DSM.

'Wij hebben binnen DSM gekozen voor een gecascadeerd systeem van nieuws verspreiden. Wij gebruiken een combinatie van centraal (corporate) en decentraal (lokatie en businessgroep gerelateerd) nieuws.

'Het decentrale nieuws is hierbij tailor-made voor de specifieke locatie waar de werknemer werkt en de businessgroep waarvoor de werknemer actief is. Het decentrale nieuws wordt ook vaak aangeboden in de taal van het land waar de lokatie is gevestigd. Zo leveren we bijvoorbeeld ook locatienieuws in het Chinees.

'Het corporate nieuws is voor elke werknemer binnen DSM hetzelfde en heeft altijd een sterke link met de strategie en businessdoelstellingen van het bedrijf. Lokaal nieuws wordt het eerst vertoond, daarna nieuws van de businessgroep, en daarna het wereldwijde concernbrede nieuws.'

Narrowcasting ? het op maat communiceren naar een beperkte doelgroep - is niet langer alleen iets voor grote plasmaschermen. Ook de beeldschermen op de werkplek kunnen worden ingezet. E-mail en Intranet hebben er op kantoor een nieuw broertje bij.

Ik noem het maar: 'hét alternatief voor de e-mail nieuwsbrief.'

Narrowcasting is op maat communiceren naar een beperkte doelgroep. Je laat actief je boodschap zien. Met het volwassen worden van het medium, tref je Narrowcasting niet meer alleen aan op grote schermen in winkels, maar ook gewoon op het scherm van je PC op kantoor. En dat is handig, want e-mail wordt steeds minder goed gelezen.

Plasmaschermen bleken niet nodig bij DSM, met uitzondering van één plasmascherm in de ontvangsthal van het DSM hoofdkwartier te Heerlen. DSM kijkt momenteel naar het aanbieden van DSM Newscast via plasmaschermen op andere hoofdlocaties.

Een calamiteitenfunctie is aanwezig in DSM Newscast, waarmee onmiddellijk een alarmbericht op iedere werkplek kan worden gezet.

Bron van dit bericht: , met medewerking van DSM.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie