De winnaars kregen op prijzen uitgereikt op het Veronicaschip, aan de voormalige NDSM scheepswerf in Amsterdam.
DSM mocht de belangrijkste prijs, de Marketingcompany Award, mee naar huis nemen.
Volgens de jury heeft DSM een succesvolle omslag gemaakt van een chemische reus naar een gespecialiseerde multinational. De jury: ‘DSM vertaalt techniek naar waardeproposities binnen de domeinen health, nutrition en materials. De manier waarop DSM het marketing-denken heeft omarmd is indrukwekkend en een voorbeeld voor anderen. Klanten worden bij de startfase van nieuwe producten en diensten betrokken. Dat heeft geleid tot een enorme toename van strategische samenwerkingsverbanden op het gebied van technologische en sociale innovaties. De winst is verdubbeld in de afgelopen 5 jaar en 18% procent van de omzet komt uit producten die de afgelopen 5 jaar op de markt zijn gebracht. Daarmee bevestigt DSM dat de innovatiekracht het levensbloed is van het bedrijf om continuïteit na te streven.”
De overige finalisten in deze categorie waren bol. com en KLM.
Hutspot Amsterdam won de MarketingLaunch Award, voor de meest onderscheidende en veelbelovende start-up.
Volgens de jury heeft Hutspot Amsterdam de laatste 24 maanden aangetoond dat het ‘wel degelijk mogelijk is om in economisch barre tijden een onderscheidende fysieke ontmoetingsplek te creëren waar je kunt werken, ontspannen, experimenteren, snuffelen, proeven en winkelen’. Na de opening van de eerste winkel in december 2012 is een maand geleden de tweede vestiging op de Rozengracht geopend. ‘Hutspot Amsterdam is het bewijs dat innovatie in de retail nog steeds kan én werkt. Binnen een jaar tijd hebben de drie twintigers achter Hutspot Amsterdam door een geheel eigen visie en stijl een winstgevend bedrijf neergezet', aldus de jury.
De andere finalisten in deze categorie waren leendienst Peerby en zonnecellampenbedrijf Waka Waka.
Tony’s Chocolonely is de winnaar van de MarketingNext Award. Een prijs die door Nima wordt vergeven aan een bedrijf met sterke groei en een eerlijk verworven marktpositie.
De jury over de winnaar: “Tony’s Chocolonely heeft sinds de start in 2005 laten zien dat het in een zwaar concurrentieveld toch een positie in het schap kan afdwingen als publiekslieveling met de verhaallijn ‘op weg naar slaafvrije chocolade’. Met felgekleurde wikkels rond Fair Trade chocoladerepen is een unieke propositie ontwikkeld die heeft geleid tot een sterke groei en inderdaad de eerste slaafvrije chocolade omdat alleen dit merk precies kan vertellen waar de cacao in jouw reep vandaan komt. Nu nog de rest van de industrie.'
De overige finalisten in deze categorie waren CitizenM hotels en het Amsterdam Dance Event.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!