Drie Mercurs voor Hearst

Tijdens de uitreiking van de Mercurs (‘de Oscars van de tijdschriften’) op 14 december 2017 in het Amsterdamse De La Mar Theater is Hearst Netherlands liefst drie keer in de prijzen gevallen.

Bijzonder trots is Hearst dat de prestigieuze oeuvreprijs Mercur d’Or/LOF-prijs voor Magazines dit jaar werd toegekend aan Hearst-ceo Luc van Os. Hij wint deze prijs vanwege zijn bijzondere verdiensten voor de bladenwereld. Zo wist hij onder meer in de huidige stormachtige tijdschriftenmarkt met Hearst de Nederlandse uitgeefactiviteiten van G+J Media over te nemen, wat in 2018 leidt tot een uitgeverij met een prachtig en uniek portfolio.

In de categorie Artdirection van het Jaar wonnen ELLE, ELLE Eten en ELLE Decoration, die door artdirector Rachel Wols succesvol werden gerestyled. De jury was hier bijzonder gecharmeerd van en prees Rachels werk als volgt: ‘Dit is top-artdirection, strak doorgevoerd vakmanschap.’  

En Harper’s Bazaar ging aan de haal met de Mercur voor Cover van het Jaar. De winnende cover toont paralympisch atlete Marlou van Rhijn, springend op haar blades. De jury was unaniem over het ontwerp van artdirector Tara van Munster: ‘Machtig mooi. Kwetsbaar. Je ziet pas bij de tweede keer de blades en daarna blijf je kijken. En het logo gewoon vijf keer plaatsen…’

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie