Sydney Opera House - #comeonin
Bureau: DDB Sydney
Het Sydney Opera House is hèt nummer-1 icoon van Australië op Instagram. Slechts 1% van alle fotografen bezocht de cultuurtempel ook echt. Om Instagrammers te verleiden voet over de drempel te zetten, kregen ze na een post een persoonlijke uitnodiging. Zodra ze die accepteerden, werden ze beloond met een privé-concert, backstage rondleiding of een andere ervaring. In vier weken kregen 126 mensen een spontane VIP-behandeling. Na afloop van de campagne hebben meer dan 5 miljoen mensen het Sydney Opera House van binnen gezien.
Basel Tourism – Pokémon Go, The Revenge
Bureau: Fadeout
De Zwitserse stad Bazel pikt een graantje mee van de Pokémon Go-waanzin. In The Revenge stuurt de plaatselijke VVV vier Pikachu’s de straat op om op ‘toevallige’ voorbijgangers te jagen. En laten ze dat nou net doen op de meest pittoreske plekken van de Zwitserse stad, die je ook door Pokémon Go te spelen prima kunt ontdekken. De cijfers van de video zijn indrukwekkend. Na een paar dagen staat de teller op Facebook op 70 miljoen views (!) en ook op YouTube loopt het lekker door.
Cheetos – Het Museum
Is het een dolfijn? Je vaders snor? Het haar van Donald Trump? De zoutjes van Cheetos zijn net wolken: allemaal uniek en als je je fantasie de vrije loop laat kun je er van alles in zien. En dat doen liefhebbers kennelijk volop. Voor Cheetos reden om deze zomer een zoektocht te starten naar de Mona Lisa onder de zoutjes. Mensen kunnen hun vondsten insturen en de beste, leukste en origineelste krijgen een plek in het online museum. Het loopt storm en daar heeft het prijzengeld van in totaal 150.000 dollar vast aan meegeholpen. De meest arty Cheetos worden aan het einde van de campagne tentoongesteld.
BrandActivation.nl, een blog van BrandBase, selecteert elke maand inspirerende brand activation-cases voor Adformatie. Aan het eind van het jaar wordt het allerbeste werk van 2016 gekozen.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!