De nominaties van de prestigieuze European Excellence Award 2022 zijn bekend gemaakt. In totaal zijn er 22 Nederlandse nominaties.
Nadat vorig jaar het bureau Green Food Lab werd uitgeroepen tot Bureau van het Jaar 2021, maakt opnieuw een Nederlands bureau kans. Ovide Agency is een van de genomineerde Bureaus van het Jaar (klein en middelgroot)
In het overzicht de organisatie of het merk van het project en eventueel het betrokken bureau. De awards worden op 9 december uitgereikt in een digitale show.
Lightyear
De onthulling van Lightyear 0
Team Lewis
Categorie: Automotive
Lightyear onthulde in juni zijn eerste voeertuig dat in prodcutie wordt genomen: Lightyear 0. Om het merk te vestigen en thought leadership en voorkeur te stimuleren, heeft Team Lewis met succes een proactieve PR-campagne opgezet
AGU, Team Jumbo-Visma
The Masterpiece
TDE
Categorie: Sports & Lifestyle
Door gelijkenissen met de gele leiderstrui in de Tour de France moest Team Jumbo-Visma een nieuw shirt maken. Samen met kledingpartner AGU besloten we dat dit de ultieme kans was om ons gezamenlijke Dutch Heritage te claimen. We vonden inspiratie in de vaardigheden van de Hollandse Meesters en creëerden de iconische Masterpiece-trui.
Greenwheels
Eerste deelauto-drive-in bioscoop in Nederland
Bijl PR
Categorie: Entertainment & Culture- Event & Experiential Marketing - Benelux & France
In sept/okt '21 werd de enorme parkeerplaats van ss Rotterdam overspoeld met honderden rode deelauto's van autodeelbedrijf Greenwheels voor een drive-in film. Meer dan 400 mensen genoten gedurende 3 avonden van een veilig en covid-proof avondje uit met popcorn, drankjes, bekroonde film Little Miss Sunshine en de prachtige skyline van Rotterdam. Resultaat: de eerste & grootste deelauto drive-in bioscoop in NL.
Koch Media
Farming Simulator 22
Vertigo 6
Categorie: Entertainment & Culture - Benelux & France
Samen met influencer Boer Ayoub gingen Vertigo 6 en Koch Media op zoek naar Farming Simulator 22-fans met een lokaal accent. Zeven gelukkige fans uit verschillende regio's van de Benelux namen een voice-over op in hun eigen dialect voor de officiële Farming Simulator 22-commercial. Deze commercial werd vervolgens via een hyperlokale campagne op Facebook, Instagram, YouTube en gamingplatform Reddit door heel Nederland en België verspreid.
Ministerie van Justitie en Veiligheid
Campagne victim blaming
HvdM Public Relations
Categorie: Government Agencies & Parties en Categorie Benelux & France
'Waarom heb je hem op de eerste date thuis uitgenodigd?' Victim blaming na seksueel geweld voelt als een tweede verkrachting, waardoor het voor slachtoffers moeilijker wordt om hulp te zoeken. Om omstanders bewust te maken van dit onbedoelde schadelijke gedrag maakten instanties HvdM en DOT een documentaire voor de Nederlandse overheid. Deze ging viraal, waarbij 78% van de doelgroep aangaf een beter idee te hebben van wat victim blaming betekent.
Sonos Europe
Feel More with Sonos
Agency:LVTPR, Progress Communications
Categorie: Brand Relationship
Sonos lanceerde een verscheidenheid aan producten en diensten met weinig verbinding: Ray, Roam Colors, Sonos Voice Control en, in samenwerking met Lorde, een eigen internet-Radio-service. Sonos wilde de liefde en het enthousiasme voor alles wat Sonos is verder versterken.
Statiegeld Nederland
Introductie van statiegeld voor kleine plastic flessen
HvdM Public Relations
Categorie: Launch
Op 1 juli 2021 kwam er statiegeld op de 900 miljoen kleine plastic flesjes frisdrank en water die jaarlijks in Nederland worden verkocht. Statiegeld Nederland is verantwoordelijk voor het statiegeldsysteem. Zij moet ervoor zorgen dat 90% van de kleine én grote statiegeldflessen eind 2022 wordt teruggebracht voor hergebruik. De PR-campagne stond in het teken van gedragsverandering. Met positive cueing werd het nieuwe gedrag gekoppeld aan het bestaande inleveren van grote statiegeldflessen. In februari 2022 werd 80 procent ingeleverd.
Dura Vermeer
Die zag je niet aankomen - Die komende Veiligheidsdagcampagne zag je niet aankomen
RauwCC
Categorie: Interne communicatie
Veiligheid is de belangrijkste vereiste op en rond bouwplaatsen van Dura Vermeer: je werkt veilig of je werkt helemaal niet. Een belangrijke boodschap die we succesvol hebben overgebracht naar een moeilijk bereikbare doelgroep. Met een reeks luchtige maar confronterende video's waarin we de top 5 risico's belichten en humor gebruiken om de doelgroep te sensibiliseren en te mobiliseren.
NS (Nederlandse Spoorwegen)
Trein Simulator Roadshow
Kumpany
Categorie: Reputatiemanagement
NS staat voor de grootste arbeidsuitdaging in de geschiedenis. Door een groot tekort aan machinisten kunnen we minder treinen rijden. Dit heeft grote gevolgen voor onze passagiers. Om begrip te creëren voor dit enorme reputatieprobleem hebben we een Treinsimulator ontworpen die treinstations in Nederland aandeed. Met een duizelingwekkend bereik lieten we zien dat we er alles aan doen om collega's aan te trekken.
AVM
Freedom of Router choice
Progress Communications
Categorie: Technology, Telecommunications & Consumer Electronics
AVM – fabrikant van Fritz!-routers - is van mening dat elke consument van een internetprovider het recht heeft om een eigen privémodem en -router te kiezen en te gebruiken in plaats van apparatuur die de provider levert. In Nederland moeten consumenten – volgens de wet – gebruik maken van de apparatuur die door de ISP wordt geleverd. Slechts enkele ISP's bieden een geavanceerdere modem. Tijd voor verandering....!
Omnicom PR Groep NL
OmniTalks Podcast: Leiders in de gezondheidszorg
Categie: Digital publishing (blog, podcast, magazine, app)
Hoe om te gaan met het uitdagende werk in de zorg? In zeer persoonlijke gesprekken beantwoordden drie zorgprofessionals deze vraag, in het licht van covid-19. De OmniTalks Health podcasts van Omnicom PR Group NL lieten hun menselijke kant zien aan meer dan 65.000 mensen per aflevering. De podcast van en voor de Zorgsector was de schakel tussen politiek, bedrijfsleven, wetenschap en (potentiële) zorgcliënten.
Nouryon
Digital Mobile Duurzaamheidsverslag
Categorie: Annual report & CSR report
Met een nieuwe benadering van online duurzaamheidsverslaggeving kon Nouryon meer belanghebbenden bereiken met belangrijke boodschappen over de voortgang.
Nouryon
Nouryons wereld van essentiële oplossingen
Categorie: Chemicals & Industrials
Nouryon's World of Essential and Sustainable Solutions biedt zeer duidelijke berichten over hoe Nouryon op een duurzame manier bijdraagt aan alledaagse producten.
Achmea Hotels
Sustainable Living, together. The Achmea way.
1Camera
Categorie: Film and video
Film gebaseerd op de principes van true storytelling. Het inzicht dat eraan ten grondslag lag was dat de waarde van een verzekeringssysteem moet zijn dat het solidariteit bevordert en continuïteit creëert. Vanuit een vertelperspectief laat Achmea die momenten zien waarop het leven tot stilstand komt.
Ajax
A piece of Ajax
HPB | Het PR Bureau, One:Nil
Categorie: Benelux & France
Hoe Ajax zijn kampioensschaal deelde met de supporters in een seizoen waarin die er door coronamaatregelen vaak niet konden zijn.
Sire
De dood. Praat erover, niet eroverheen
Bex*communicatie
Categorie: Benelux & France
Rouw doet pijn. Wie een verlies heeft meegemaakt, weet hoe het voelt. De helft van de mensen heeft spijt dat ze niet over de dood hebben gesproken met de mensen die ze hebben verloren. Het verdriet is intenser. Het bemoeilijkt en verlengt rouw. Praten over de dood helpt ons om betere relaties op te bouwen. SIRE wil mensen aanmoedigen om over de dood te praten, niet om het te vermijden. Voor een betere samenleving met een betere kwaliteit van leven.