De klanten in Den Haag hebben andere voorkeuren dan de klanten in Utrecht en dat moet je als verkoper weten. Binnen een specialistische markt maak je je klant van dichtbij mee, daardoor ken jij je klant het beste en weet jij al wat wel en niet werkt. Hoe groter je merk, je bedrijf, wordt, hoe lastiger het is om op de hoogte te blijven van de behoeftes van je klant.
Een online community kan je helpen om op een snelle en relevante manier met jouw consumenten in dialoog te gaan.
Vertel ons wat je wilt weten van je klant
Als onderzoekers en consultants hebben we aan het begin van het traject klantkennis, categoriekennis en branchekennis nodig om te weten wat jij aan de consument wilt vragen. Naast dat we veel kennis in huis hebben, horen we graag van jou: waar je mee bezig bent, wat je al eerder hebt geprobeerd, en wat je concurrent al heeft gedaan.Op die manier komen wij niet met open deuren en weten we precies aan welke inzichten (foresights) jij behoefte hebt. Want we kunnen nog zulke goede ideeën hebben, als die niet aansluiten bij jouw wensen, dan kun je er in de praktijk niets mee. Dat is zonde.
- Door nauw samen te werken blijven we automatisch op de hoogte van waar jouw bedrijf mee bezig is.
- We vragen je ook om ons actief te betrekken en te informeren. We weten veel, maar niet alles. Heb je onderzoeken gedaan (buiten Blauw om), laat het ons weten zodat jullie kennis ons helemaal up-to-date houdt.
- Uiteraard houden we onze eigen kennis ook op peil. We gaan actief op zoek naar wat er over jouw merk, bedrijf en markt(en) gepubliceerd wordt. We volgen het nieuws, bezoeken events en spijkeren zo continu onze kennis bij.
Foresight streaming? Dan doen we wel deze check
Daarnaast hebben we iets ingebouwd in ons onderzoeksproces om er zeker van te zijn dat wij jou van de informatie voorzien waar jij op hoopt.Een extra check om er zeker van te zijn dat we op één lijn zitten.
Tijdens ons onderzoek komen er een aantal onderwerpen naar boven binnen de community. Die bespreken we met je in een editorial meeting. Samen met jou gaan we die onderwerpen één voor één af om keuzes te maken. Je hebt de kans om exact aan te geven welke ‘bottom up’ informatie we in het onderzoek buiten beschouwing kunnen laten en op welke onderwerpen we moeten inzoomen, waar je meer over wilt weten en waar we dieper op in kunnen gaan.
Onze Expertise Manager Marketing & Product Management Christian de Jong kan je meer vertellen over onze onderzoeken en manier van werken. Neem contact met hem op!
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!