Dat blijkt uit het laatste Goede Doelen Merkenonderzoek van Hendrik Beerda Brand Consultancy. Zelfs de frequente gevers aan goede doelen zijn met de kwaliteitsstempels CBF en Keurmerk Goede Doelen nauwelijks bekend.
De reputatie van de kwaliteitsregeling van de Belastingdienst, ANBI (Algemeen Nut Beogende Instelling), groeit weliswaar maar ook dit keurmerk is slechts bij een kleine minderheid van de bevolking bekend.
Max Havelaar wel sterk
De keurmerken voor verantwoorde consumentenproducten hebben wel een sterke positie. Max Havelaar is de sterkste partij, maar ook voor Fair Trade, EKO en Beter Leven bestaat veel bewondering.
Ranglijst van de merkkracht van organisaties die aan goede doelen geven en van de keurmerken in de goededoelensector
Goede Doelen Merkenonderzoek
Met het Goede Doelen Merkenonderzoek wordt sinds 2010 de reputatie gemeten van alle Nederlandse goede doelen, de organisaties die aan goede doelen geven en de keurmerken van goede doelen.
Zie ook het bericht Vertrouwen in goede doelen sterk geslonken, gebaseerd op hetzelfde onderzoek.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!