De reclames met de slogan ‘Was nou maar naar Specsavers gegaan’ komen al jaren op tv, maar tot nu toe waren deze reclames altijd gebaseerd op de Engelse hoofdcampagne. De ‘should’ve gone to Specsavers’ spotjes kwamen in 2003 voor het eerst in Engeland op tv. Ze bleken een succes en ‘should’ve’ is tot op de dag van vandaag de hoofdcampagne van de opticien. Specsavers heeft de kreet ‘should’ve’ onlangs zelfs beschermd als handelsmerk.
Utrechts bureau
Het Utrechtse bureau Imagine People maakte de eerste Nederlandse reclamespot met de slogan ‘was nou maar’. In de reclame zie je een darter in een Utrechts café. Hij ziet niet zo goed en mik per ongeluk op de rug van een ruig uitziende caféganger. ‘Was nou maar naar Specsavers gegaan…’
Sander ter Haar van Specsavers vertelt dat het bedrijf wilde testen of een specifiek Nederlandse commercial beter zou aanslaan bij het publiek. ‘We hebben al eerder Nederlandse commercials gemaakt, maar nooit met de slogan ‘was nou maar’,’ vertelt hij. ‘We willen online testen of een reclame met onze succes-slogan die echt gemaakt is voor de lokale markt, ook meer succes heeft. Op Facebook zie je dat goed aan bijvoorbeeld uitkijktijd en aan hoe vaak mensen een video delen.’
Volgens Ter Haar is de video een groot succes. ‘Hij staat anderhalve dag online en is meer dan 180.000 bekeken, 15000 keer geliked en 1000 keer gedeeld. Dat is nu al veel beter dan vorige online reclames.’
Of de video een vervolg krijgt online of op tv, is nog niet bekend.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!