Brit Awards verplicht journalisten over sponsor Mastercard te berichten

Journalisten die vanavond verslag willen doen van de uitreiking van de Brit Awards krijgen alleen accreditatie als ze garanderen over sponsor Mastercard te berichten. Ook krijgen ze voorgeschreven wat ze moeten tweeten.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De organisatoren van de muziekawards hebben een pr-ramp over zichzelf afgeroepen nu blijkt welke eisen ze aan journalisten hebben gesteld. In een mail vraagt het pr-bureau House PR journalisten in ruil voor het ticket in te stemmen met een uitgebreid aantal zaken. Dat meldemn diverse Britse media, waaronder .

Zo moet het journaille ‘social media support’ bieden aan het evenement en de sponsor, zowel via de Twitteraccount van het medium dat de journalist vertegenwoordigt als van de journalist zelf. De organisatoren schrijven zelfs de tweets voor die rondgestuurd kunnen worden.  Voorafgaand aan het evenement kunnen journalisten bijvoorbeeld twitteren: Really excited to be heading down to tonight with

Ook vinden de pr-mensen het ‘appropriate’ als er tijdens het evenement live getwitterd wordt met in die tweets de sponsor vermeld, , evenals de hashtag van de marketingcampagne van Mastercard: . Bovendien wordt verwacht dat de journalisten de tweets van zelf ook retweeten. Zelf voor na het evenement wordt concept-tweets aan journalisten verstrekt.

Inmiddels gebruiken journalisten de hashtag vooral om hun woede en verbazing over de gestelde eisen te uiten. Ook wordt er al een alternatief hashtag gebruikt door journalisten: .

 

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie