De organisatoren van de muziekawards hebben een pr-ramp over zichzelf afgeroepen nu blijkt welke eisen ze aan journalisten hebben gesteld. In een mail vraagt het pr-bureau House PR journalisten in ruil voor het ticket in te stemmen met een uitgebreid aantal zaken. Dat meldemn diverse Britse media, waaronder PressGazette.
Zo moet het journaille ‘social media support’ bieden aan het evenement en de sponsor, zowel via de Twitteraccount van het medium dat de journalist vertegenwoordigt als van de journalist zelf. De organisatoren schrijven zelfs de tweets voor die rondgestuurd kunnen worden. Voorafgaand aan het evenement kunnen journalisten bijvoorbeeld twitteren: Really excited to be heading down to @BRITAwards tonight with @MasterCardUK #PricelessSurprises
Ook vinden de pr-mensen het ‘appropriate’ als er tijdens het evenement live getwitterd wordt met in die tweets de sponsor vermeld, @MasterCardUK, evenals de hashtag van de marketingcampagne van Mastercard: #PricelessSurprises. Bovendien wordt verwacht dat de journalisten de tweets van @MasterCardUK zelf ook retweeten. Zelf voor na het evenement wordt concept-tweets aan journalisten verstrekt.
Inmiddels gebruiken journalisten de hashtag #PricelessSurprises vooral om hun woede en verbazing over de gestelde eisen te uiten. Ook wordt er al een alternatief hashtag gebruikt door journalisten: #PriclessSurprises.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!