Geen industrie zo creatief in het bedenken van creatieve vakprijzen als de creatieve industrie, maar de SpinAwards doen er wél toe; de prijzen voor creatieve concepten die het digitale denken verder brengen. De vakjury’s beoordelen op creativiteit, interactiviteit en effectiviteit. De uitreikingsavond is legendarisch: Er waren gisteren rond de 2000 gasten in Pakhuis West.
Daar kreeg SuperHero CheeseCake de eerste Grand SpinAward. Een nieuwe prijs voor de echte game changers in de business, toegekend door het verzameld college van juryvoorzitters. Volgens de jury was SuperHero Cheesecake de drijvende kracht achter het beste digitale werk van dit jaar. Dát zijn de kwalificaties waar je het voor doet en bijzonder, want het gaat vooral om de achterkant van campagnes. Het bureau was onder andere betrokken bij de technische realisatie van De Giel App (bureau Greenberry), Philips' Brushbusters (bureau ACHTUNG!) en Schiphol Destination Unknown (bureau FHV BBDO). De meest bekroonde case was overigens ‘Nightwalk in Marseille’ door 72andSunny voor Google (2 x Goud, 1x Zilver). Onthou die namen. Maar niet te lang. Geen creatieve industrie waarin roem en glorie zo vluchtig is als die van het digitale denken.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!