"Datingsite Paiq koppelt wekelijks voor Lux twee singles. Deze week Hennie en Ronald." Het NRC plaatst elke zaterdag in zijn bijlage Lux het verslag van een blind date. Tot stand gebracht door datingsite Paiq. Op zich een leuk onderwerp, met een paar quotes van beide partijen vooraf en na afloop. Soort product placement, eigenlijk. Goeie PR zou het kunnen zijn, of liever gezegd goeie marketing. Maar is het wel zo goed voor Paiq?
Ik moet zeggen dat als je de rubriek wat vaker hebt gelezen hij zichzelf wel heel erg begint te herhalen. Belangrijkste overeenkomst tussen de dates: Paiq blijkt niet of nauwelijks zinvol te kunnen koppelen. Vrijwel alle dates blijken op niets uit te draaien. Op welke criteria Paiq de daters aan elkaar koppelt blijft ook volstrekt onduidelijk, en soms is er zelfs uit de quotes vooraf al van een afstand te zien dat het niets gaat worden.
Maar Paiq koppelt desondanks. Geen goede reclame, zou ik zo denken. Temeer omdat ze op de eigen site zeggen 'slim te matchen': "Hiermee stelt Paiq je voor aan singles die écht bij je passen." NOT!
Verder toont de rubriek overigens vooral aan hoe blij internet-daters met zichzelf zijn, en hoe weinig ze eigenlijk bereid zijn tot het sluiten van een compromis. "Hij was klein van stuk - dat was even schrikken" Lekker belangrijk!
Soms zijn de uitkomsten ook ronduit onbegrijpelijk. Deze week zegt Hij: "Vanaf seconde twee was het ouwejongenskrentenbrood. Ik heb me rot gelachen." Zij beaamt dan: "We hebben vreselijk gelachen en serieus gepraat..." Goh, dat kan wat worden, denk je dan toch?
Zegt Hij: "Maar ik wist ook meteen dat ze mijn type niet is" Huh, omdat je er zo goed mee kon praten en lachen..? En Zij: "Hij wil geen vaste relatie, bleek na een tijdje..." Waarom zit je dan in godsnaam op Paiq?
Hij gaat er dan nog overeen met: "Maar ik wil geen vriendschap met haar." Tja, wel een hele avond lachen, maar vriendschap zit er niet in.
Wat een suf verhaal. NRC, tijd voor iets anders?
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!