Pepsico lanceert met Nibb-it Happy Ones een nieuwe range zoutjes die meer verantwoord is dan reguliere chips-producten. Volgens Pepsico bevatten Nibb-it Happy Ones minimaal dertig procent minder vet dan alle andere producten in het chips en zoutjes-schap en zijn ze vrij van kunstmatige kleurstoffen. Pepsico stelt dat ouders met deze 'gezondere' variant wat makkelijker ja kunnen zeggen tegen hun kinderen.
In de door Etcetera gemaakte commercial speelt de eekhoorn Nibby de hoofdrol. Hij is CEO (Chips Executive Officer) van Nibb-it. Zijn 'visie' luidt dat ja zeggen veel leuker is dan nee zeggen: de reden waarom hij nieuwe, meer verantwoorde chips heeft ontwikkeld.
Pepsico denkt dat 'nee zeggen' kan leiden tot een kloof tussen ouders en kinderen. Charlotte Zelders, senior brand manager voor het overkoepelende Smiths zegt: 'Nibb-it is een van onze focusmerken. Met de Happy-Ones-range en deze campagne willen wij de kloof tussen ouders en kinderen dichten die ontstaat door "nee" zeggen. Daarmee hopen we ouders en kinderen dichter bij elkaar te brengen. Wij zeggen dus nee tegen bepaalde ingrediënten, zodat ouders wat makkelijker ‘ja’ kunnen zeggen tegen hun kinderen. En dat is ook veel leuker om te doen.”
Het is de eerste commercial die Etcetera voor Nibb-it maakt na een gewonnen pitch afgelopen december. De campagne bestaat naast TV-commercials ook uit een printcampagne en een begeleidende social pr-campagne.
Credits
Bureau: Etcetera
Creatie: Ben Imhoff & Markus Ravenhorst (CD), Maarten Reynen & Michiel Otting
Strategie: Paul van Kuilenburg, Frank Huiberts
Account: Irene Harte, Netteke Bak, Louise Mathlener
RTV producer: Rosa Staal
Productiemaatschappij: Art Core i.s.m. Nozon
Verantwoordelijke bij opdrachtgever: Charlotte Zelders, Marieke van Balen
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!