Accenture Innovation Awards Concept van de Week – eMagazine: maak je eigen digitale magazine

En we zijn begonnen. De inschrijving voor de Accenture Innovation Awards is eergisteren geopend. De eerste inschrijver voor Communications, Media & Technology is eMagazine: een concept waarmee bedrijven zelf hun magazines en brochures om kunnen zetten naar een app.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De ontwikkelaar van eMagazine is Now Media, waar Stefan Deriks werkt. “Met eMagazine kunnen bedrijven hun magazine zelf digitaliseren tot een app. Ze kunnen verschillende interactieve onderdelen toevoegen, zoals foto’s en video’s. In maart 2012 is onze app gelanceerd.”

Voor a-techneuten
Werken met eMagazine is eenvoudig door de zeer gebruiksvriendelijke editor waarin je zelf alle mogelijkheden – zoals interactieve onderdelen toevoegen – kunt toepassen. Stefan: “Het is zo gemaakt dat ook mensen zonder technische kennis direct aan de slag kunnen. Het is zelfs mogelijk om pdf’s te uploaden die je vervolgens alleen nog interactief hoeft te maken. Hoe makkelijk kan het zijn.”

Leuker lezen
Naast het gemak dat een digitaal magazine met zich meebrengt – geen papier en altijd bij de hand – voegt eMagazine een extra dimensie aan het lezen toe. Stefan: “Slideshows, audio, video, interne en externe links en 360°-foto’s maken je tijdschrift of folder interactief. Hierdoor wordt de beleving versterkt en wordt het leuker om te lezen.”

Proefaccount
Now Media richt zich met eMagazine op bedrijven met standaardbrochures of -magazines die zelf aan de slag willen met digitalisering. Een proefaccount moet geïnteresseerden een duidelijker beeld geven van eMagazine. Bedrijven kunnen daarmee de applicatie tien dagen gratis testen. Als het gebruik bevalt, kost de aanschaf van de applicatie 750 euro. Daarvoor kan een eigen app gemaakt worden, die voor 50 euro in de App Store wordt opgenomen. De maandelijkse hosting en licentiekosten zijn afhankelijk van de duur van het afgesloten abonnement. Het is mogelijk om de applicatie volledig op maat te laten maken.

Een echte kiosk
Stefan: “Ten opzichte van de concurrentie onderscheiden wij ons voornamelijk in prijs. Normaal gesproken kost het ontwerpen en ontwikkelen van een applicatie tussen de twee- en drieduizend euro. Bij ons kunnen bedrijven voor zevenhonderdvijftig euro hun eigen digitale magazine maken voor Apple en vanaf medio 2012 ook voor Android.” Wanneer bedrijven meer dan een editie van hun magazine aanbieden, maakt eMagazine automatisch een kiosk aan. Daar kun je kiezen welk nummer je wilt lezen.

Andere leesbeleving
Stefan: “De oplage van magazines stijgt momenteel niet. Dat willen we veranderen door interactieve exemplaren te maken, waardoor de leesbeleving drastisch verandert. Tabletbezitters worden graag getriggerd door vernieuwde mogelijkheden die tablets tegenwoordig te bieden hebben. eMagazine biedt bedrijven de kans om hierop in te spelen.”

Accenture organiseert in 2012 voor de zesde keer de Innovation Awards voor Communications, Media & Technology. Nieuwe, innovatieve, veelbelovende concepten, jonger dan drie jaar en gelanceerd op de Nederlandse markt kunnen meedoen aan de competitie.

Elke week bespreek ik op Molblog een opvallend concept dat zich heeft ingeschreven. Of deze kanshebber werkelijk de Blauwe Tulp in de wacht weet te slepen, is uiteraard aan de jury. Naast communicatie-, media- en technische concepten is het dit jaar weer mogelijk in vier andere sectoren in te schrijven. De prijsuitreiking vindt in november plaats op het Accenture Innovation Event.

Kijk voor meer informatie op . En weet je een concept waarvan je denkt: dat is nu echt een kanshebber voor de Blauwe Tulp, aarzel niet en laat het weten, bijvoorbeeld via .

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie