Accenture Innovation Awards Concept van de Week – Dayview.com: nieuws op een presenteerblaadje

Op het Annual Innovation Event van de Amsterdam Economic Board spotten we Dayview, van Jacqueline Hagman en Hylke Sprangers. Voor wie orde wil scheppen in het continue nieuwsbombardement.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het is hard gegaan met . Eind vorig jaar ging het concept live, nu staat het internationaal op de kaart. “In een klein land als Nederland moet je groot denken”, zegt Jacqueline. Dayview is nu in twintig landen online beschikbaar als volwaardige dienst.

Alles achter één klik
is de compleetste nieuwsaanbieder op het web. Jacqueline: “Wat relevant voor je is, pakken we allemaal samen en zetten het klaar achter één klik. Je bekijkt het op je pc, laptop, iPad, Android-tablet en binnenkort ook op je smartphone.” Alles waarvan je op de hoogte wilt blijven, biedt Dayview non-stop aan, volautomatisch en overzichtelijk. Wereldwijd – en overal in de landstaal.

Het nieuws zoals jij het wilt
‘Het nieuws’ is daarbij alles wat ‘de media’ uitstorten op digitaal vlak. Het is net waar je interesse naar uitgaat. Je logt gratis in, en Dayview pikt al het relevante nieuws uit de dagelijkse berichtenstroom voor je op, toont updates uit sociale netwerken en laat de recentste stand van zaken zien van je persoonlijke interesses. En de rest laat je gewoon lekker langs je heen glijden.

Er ontgaat Dayview niets
Jacqueline: “In het medialandschap van nu kan iedereen nieuws maken. Er is een overdaad, en je wilt niets missen. Maar het kost je minstens tien jaar om de mondiale nieuwsproductie van één dag tot je te nemen. Om je volledig automatisch op de hoogte te houden van je interesses, werkt Dayview met slimme algoritmen. Die beoordelen de actualiteit op allerlei aspecten, zoals informatierijkdom en relevantie.”

Een extra intelligente informatielaag
Dayview ontwikkelt meer nieuwe technologie samen met het Centrum Wiskunde & Informatica (CWI), om bijvoorbeeld een extra laag intelligente informatie bovenop elk bericht te leggen. Intelligentie is de kracht van Dayview. Jacqueline: “Stel, je werkt of woont langs de A2. Dan kan nieuws over de snelheidslimiet bij jouw locatie relevant zijn. De namen van gemeenten langs de weg komen echter zelden voor in algemene nieuwsberichten over de A2. Onze techniek zorgt dat de informatie je dan wél bereikt.”

Zegt het voort
“De Dayview-community bouwt zichzelf op. Mensen vertellen het aan elkaar door, dat zien we aan de aanmeldingen. We zijn zover dat we partners zoeken om een groter publiek te bereiken, in alle landen waar we actief zijn. Dat is een even complexe als ambitieuze opgave. Alle exposure is welkom, zo waren we uitgenodigd voor in Hannover, als een van de vijftig meest innovatieve start-ups. CeBIT is de grootste ‘digitale’ beurs ter wereld, dus we hebben ons goed kunnen laten zien aan een internationaal gezelschap professionals.”

Presenteren in New York
Ook de VS lonken. In juni wordt Dayview verwacht in New York omdat het is verkozen tot een van de meest veelbelovende start-ups in Nederland. Het Nederlands consulaat organiseert met het ministerie van Economische Zaken jaarlijks in Silicon Valley Vanaf dit jaar komt daar New York bij. Een groep van acht technologische start-ups, waaronder Dayview, is door een jury geselecteerd om zich te presenteren aan Amerikaanse bedrijven en investeerders.

Verdienmodel
Dayview is hard aan de slag om het verdienmodel verder in te richten. Jacqueline: "We bouwen het op rond de pijlers: dagelijkse actualiteiten, nieuws uit je sociale netwerken en nieuws over je persoonlijke interesses. En we kijken verder – denk aan vaknieuws en nieuws vanuit favoriete merken.” Daarnaast bestaat het idee van business intelligence. “Dayview kan organisaties helpen met een constant actueel en volledig overzicht van wat er over hun merk, klanten en vakgebied in het nieuws verschijnt.”

;" title="&;">


Uploaded with ;" title="imageshack.us&;">ImageShack.us

Accenture organiseerde in het afgelopen najaar de zesde editie van de Innovation Awards voor nieuwe, innovatieve en veelbelovende concepten in de media-, communicatie- en high-techindustrie. 525 innovators schreven zich in. Inmiddels hebben we de prijzen uitgereikt. Op de website vind je een uitgebreid verslag in woord en beeld van de uitreiking tijdens het Innovation Event. Dit jaar weer een nieuwe ronde met nieuwe kansen op de Blauwe Tulp en de Publieksprijs. Inschrijven voor de AIA13 kan in de loop van dit voorjaar.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie