Premium

22 Nederlandse PR-cases genomineerd bij European Excellence Awards 2023

Bijl PR goed voor 6 nominaties, Ovide Agency opnieuw finalist voor Bureau van het Jaar, klein en middelgroot.

Beelden van eerdere uitreikingen European Excellence Awards

In totaal 18 Nederlandse cases zijn genomineerd bij de prestigieuze European Excellence Awards 2023. Dat zijn er 3 minder dan vorige jaar.

Ovide Agency is net zoals in 2022 – het won toen niet - genomineerd voor de award Bureau van het Jaar (klein en middelgroot).

In het overzicht de organisatie of het merk van het project en eventueel het betrokken bureau. De awards worden On op 8 december 2023 uitgereikt in Berlijn 

Ovide Agency

Bureau van het Jaar (Small and Mid-Sized)

Marktplaats

Miljoenen (groot)ouders inspireren om tweedehands speelgoed te geven

4 nominaties: Purpose Driven Communications, Sustainability & Environment, Multichannel Communications, BeNeLux & France

Bureaus Bijl PR, EssenceMediacom, Happiness, Higuita, Maxlead

Marktplaats creëerde het bewustzijn bij miljoenen (groot)ouders dat het duurzamer om speelgoed te hergebruiken dan nieuw te kopen. Vaak wordt aangenomen dat kinderen alleen maar nieuwe cadeaus willen. Uit een landelijk uitgezonden video-experiment bleek dat kinderen net zo blij zijn met gebruikt speelgoed. Tijdens de feestdagen zorgde de campagne voor een stijging van 10% in de vraag naar tweedehands speelgoed op Marktplaats.

Odido

T-Mobile Nederland wordt Odido Nederland - Hoe een rebranding 18 maanden geheim bleef

2 nominaties: launch, Benelux & France

Bureaus: Bijl PR, Proof

De lancering van Odido werd in het diepste geheim voorbereid en met een grote knal aangekondigd op 5 september 2023. Medewerkers omarmden het merk onmiddellijk, de media-aandacht was groot . Aan het project werd 18 maanden in het geheim gewerkt. 1200 websites werden omgebouwd, nieuwe applicaties werden ontwikkeld en de locaties van het merk werden in de nieuwe stijl gerebrand.
 

Van Wijnen

Woningbouw versnellen: niet door te verkopen, maar door te helpen

2 nominaties: Chemicals & Industrials, B2B

Bureau: HvdM Public Relations

Nederland kampt jaarlijks met een tekort van 100.000 woningen. Bouwbedrijf Van Wijnen wil de woningbouw versnellen met betaalbare modulaire woningen. Aangezien het grootste obstakel het gebrek aan ambtenaren is om projecten te begeleiden, heeft HvdM de 'Snel Thuis-aanpak: samen lukt het wél!’ in het leven geroepen. Het resultaat: 44 gemeenten zijn in gesprek over de implementatie van dit concept.

Radboud University

Letterprins: startschot van een literaire reis

2 nominaties: Science  & Education, Data Driven & Automated Communications

Bureau:Vertigo 6

Het project Letterprins wil een revolutie teweegbrengen in het alfabetiseringsonderwijs. Het project ontwikkelde een app die gamified lezen combineert met een adaptieve en wetenschappelijk onderbouwde AI-engine. Voorlopige analyses laten een significante verbetering zien in de leesvaardigheid van kinderen en hun leesplezier. Dit bevestigt de effectiviteit van het spel en het vermogen om jonge lezers sterker te maken!

TomTom

Traffic Index gaat wereld over 

Data Driven & Automated Communications

Bureau: Team Lewis

TomTom's Traffic Index: een datagedreven PR-campagne waarbij de kosten van autorijden en de impact ervan op het milieu worden benadrukt. Dit resulteerde in 122 artikelen met een gezamenlijk bereik van 168 miljoen mensen en positioneerde TomTom als marktleider op het gebied van datagestuurde navigatieoplossingen.

Green Chef

Green Chef & Team Lewis: een culinair succesverhaal

Food & Beverage

Bureau:Team Lewis

De Green Chef-campagne verbindt sociale doelen met culinair meesterschap. Het presenteerde Green Chef als een autoriteit op het gebied van gezonde voeding en baanbrekende recepten. 

Bartiméus Fonds

Open je ogen voor degenen die dat niet kunnen.

Content Marketing

Bureau: Bex*

Zelfs in een ontwikkeld land als Nederland kunnen mensen met een visuele beperking niet volwaardig meedoen in de samenleving. Het Bartiméus Fonds heeft als doel de levenskwaliteit van deze groep te verbeteren. Zonder fondsenwerving is dit onmogelijk. In een zeer competitieve liefdadigheidsmarkt is het noodzakelijk om Bartiméus Fonds en hun inzet voor een inclusieve samenleving op de kaart te zetten.

Bol.com, Strategy Day 2023

Change Communications

Bureau: The Oval Office

Alle Bol.com'ers werden uitgenodigd voor de housewarming van het nieuwe strategische huis, waar ieder bestuurslid die nieuwe strategie tastbaar maakte en inspireerde tot actieve betrokkenheid.

Philips, zoektocht naar authenticiteit en stijl

Brand Relationship

Bureau: Omnicom PR Group NL, OMD

Philips OneBlade richtte zich op een jonger mannelijk publiek bij de zoektocht naar authenticiteit en stijl bij het scheren. Het werkte samen met Ruud Gullit en Team Gullit in een campagne die diversiteit en body positivity onder de aandacht bracht. Dit leidde tot een substantiële groei van de merkvoorkeur en tot uitgebreide media-aandacht.

ALD Automotive: De meest EV-vriendelijke gemeente van Nederland

Automotive

Bureaus: Counter Content, Tegencollectief

ALD Automotive organiseerde de wedstrijd 'Meest EV-vriendelijke gemeente van Nederland' om gemeenten te identificeren die toonaangevend zijn op het gebied van adoptie van elektrische voertuigen. Ze willen de positieve aspecten en mogelijkheden van elektrische voertuigen onder de aandacht brengen en lokale overheden, bedrijven en consumenten inspireren en informeren om de transitie naar een duurzame toekomst te versnellen.

Stichting Kinderen Kankervrij (KiKa), nieuwe website

Website en microsite

Bureaus: Vertigo6, EF2 Creatief + Digitaal Agentschap (Onderdeel van Happy Horizon)

KiKa, een non-profitorganisatie die zich richt op kanker bij kinderen, werkte samen met EF2 voor een nieuwe website. Het doel was om de gebruikerservaring te verbeteren, marketinginspanningen te versterken en SEO te verbeteren. De nieuwe site heeft al geleid tot een toename van 48% in donaties, een toename van 203% in het campagneverkeer en een stijging van 17% in het aantal Serp-functies. Deze transformatie symboliseert hoop en verandering voor kinderen die tegen kanker vechten.

Mastercard Netherlands, de Pride Side

Diversity, Equity & Inclusion Communication 

Bureaus: Omnicom PR Group NL, Table for Ten, big group amsterdam

De LGBTQIA+-gemeenschap wordt geconfronteerd met een toename van misvattingen en uitdagingen. Mastercard vergroot het bewustzijn en het begrip van de consument voor de transgender- en niet-binaire gemeenschap.

Logitech G-Clickmaster 2022

Event & Experiential Marketing

Bureau:Vertigo 6

De Clickmaster 2022-campagne van Logitech G was bedoeld om gamers te betrekken door een spannende muisklikwedstrijd op Twitch te organiseren. Met meer dan 50.000 oefensessies, 160 registraties, 7.500 unieke bezoekers en 20.000 paginaweergaven bevestigde het niet alleen het leiderschap van het merk, maar verhoogde het ook de bekendheid en betrokkenheid, terwijl de snelheidsverhogende eigenschappen van het product werden benadrukt en de verkoopdoelstellingen werden overtroffen.

EasyJet, maakt ticketbelasting duurzamer en eerlijker

Public Affairs

Bureau: Omnicom PR Group NL

De Nederlandse overheid heeft de vliegbelasting in 2023 verdrievoudigd (€8 naar €26). In plaats van zich tegen de verhoging te verzetten, juichte EasyJet dit toe en stelde verbeteringen voor om de belasting eerlijker te maken en de duurzaamheid in de sector te verbeteren. Een succesvolle aanpak: de suggesties van EasyJet vormen de kern van het debat en zullen waarschijnlijk worden geïmplementeerd in verkiezingsprogramma's.

Philips

Het grote plaatje; De kunst van het welzijn

BeNeLux & France

FleishmanHillard

Kunst heeft een emotionele impact op het publiek. De Philips Big Picture ging nog een stap verder door de kracht van kunst op welzijn te onderzoeken. In samenwerking met het Rijksmuseum en een unieke Vermeer-tentoonstelling maakte deze volledig geïntegreerde communicatiecampagne gebruik van een gigantische community art-installatie om de gezondheid en het welzijn van 2.500 patiënten en leden van de Nederlandse gemeenschap te verbeteren.

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie