Bureaugroep Publicis (in Nederland Publicis One) legt meer nadruk op talentontwikkeling binnen het bedrijf. Per 18 september heeft het bedrijf een eigen chief talent officer: Emmanuel André, nu nog internationaal president bij TBWA\Worldwide.
Transformatietraject
Volgens directeur Arthur Sadoun is een chief talent officer ‘cruciaal’ nu de medewerkers beginnen aan een transformatietraject.
Sadoun: ‘Talent is onze grootste troef en heeft de hoogste prioriteit bij Publicis Groupe. Emmanuel zal een belangrijke rol spelen bij alle initiatieven rondom de ontwikkeling van onze bedrijfscultuur: mensen aantrekken, belonen, behouden en trainen. Ons doel is het voornaamste en best samenwerkende team in de branche te realiseren, zodat we onze klanten nog beter van dienst kunnen zijn.’
Solution hubs
André wordt verantwoordelijk voor talentmanagement en werving. Hij werkt direct samen met de leidinggevenden en van de vier ‘solution hubs’: Publicis Communications, Publicis Media, Publicis Sapient en Publicis Healthcare. Lees meer over deze nieuwe bedrijfsstructuur van Publicis.
Samenwerking als speerpunt
Samenwerking tussen bureaus en medewerkers is een speerpunt van Sadoun. Om dit te bevorderen, ontwikkelt hij een speciaal platform op basis van kunstmatige intelligentie. Met platform Marcel kunnen teams straks beter reageren op behoeftes van klanten en nog beter, sneller en effectiever samenwerken. Dit platform moet in juni 2018 af zijn. Lees meer.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!