Overslaan en naar de inhoud gaan

Hoe Halal een interactieve spaarbaan maakte voor ABN Amro

Spaaralternatieven van een interactieve installatie.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

De dalende spaarrente is voor veel mensen een zorg. Daarom komt ABN AMRO met Spaarverslimmers: vier manieren om meer uit je geld te halen. Want het beste spaargeld staat niet op je spaarrekening. In de campagne activeert ABN AMRO mensen te ontdekken hoe zij meer uit hun spaargeld kunnen halen. Beleggen, aflossen, extra pensioen opbouwen, schenken of toch blijven sparen?

related partner content for mobile comes here

De installatie is onderdeel van een grotere campagne waaronder een TVC gemaakt door N=5.

De campagne begon op televisie en daarin is de typische ABN AMRO klant te zien is, die het nét even slimmer heeft geregeld dan de rest. Hij belichaamt het gevoel van financieel ‘in control’ zijn. 

Handgemaakte installatie

Voor de interactieve online film werd door Halal en Code d'Azur een handgemaakte installatie gebouwd die spaardoelen en -dromen visualiseert. Omdat je als kijker in deze interactieve film invloed kunt uitoefenen op de route van het spaargeld, ontdek je welke spaarverslimmers het beste bij jouw persoonlijke situatie passen.

From Form bouwde de installatie en legt uit: 'De spaarbaan fungeert als een trechter met onderaan een spaarverslimmer als uitkomst. Met dat idee ontleenden we de vorm van de baan aan het logo van ABN AMRO. Om de installatie diepte te geven, deelden we het op in verschillende driedimensionale ruimtes waar de euro doorheen kan rollen.'

Detailafwerking

'Door het gebruik van de euro moest de film heel close worden gedraaid. Daarom was de mate van detailafwerking voor ons erg belangrijk. Omdat we zowel de vorm als uitvoering zelf in onze studio bepalen, konden we aan ieder detail evenveel aandacht besteden: van een 3D-geprint vliegtuigje tot gouden cijfers in de klokken. Maar, die details zitten ook aan de achterkant. We hebben ons dagenlang verdiept in gemotoriseerde mechanieken om wereldbollen en klokwijzers soepel te laten draaien.'

Making of

Credits

Online uitingen: ABN AMRO, N=5, UM

CODE D’AZUR

TVC & Radio: N=5

Online film, interactieve display, tag on TVC, owned channels ABN AMRO

Creatie, strategie, account, producer, development: CODE D’AZUR

Set design: From Form (HALAL)

Productiemaatschappij film: HALAL

Regie: From Form (HALAL)

 

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in