Overslaan en naar de inhoud gaan

Hartstichting zamelt geld in met Tikkie

Influencers helpen bij het bereik van een jongere doelgroep
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Langs de deuren gaan met een collectebus: dat is niet meer besteed aan de jongeren die de Hartstichting wel aan zich wil binden als collectant. Speciaal voor hen is een campagne ontwikkelt met influencers in de hoofdrol. Zij moeten online jongeren overhalen op Facebook een digitale collectebus in te richten. Via een Tikkielink kan vervolgens geld worden opgehaald bij familie, vrienden en kennissen.

related partner content for mobile comes here

Activeren

Vivienne Pickkers is als projectmanager bij bureau 3Sixtyfive verantwoordelijk voor de wervingscampagne. “Om deze nieuwe manier van collecteren te introduceren, is besloten om een wervingscampagne te starten. Zo kan Hartstichting enerzijds nieuwe collectanten werven onder een doelgroep die niet meer zo snel langs de deuren gaat. En daarnaast digitaal collecteren via Tikkie onder de aandacht brengen.”

Om de diverse doelgroepen te bereiken, zijn een viertal influencers geselecteerd die ieder een eigen team formeren. Er zit een sportief type tussen, een jonge moeder, iemand die wat meer lifestyle uitstraalt en eentje die begin twintigers kan bereiken. Het idee is dat zij hun volgers gaan activeren om zich aan te melden als digitale collectant.

Makkelijk overmaken

De focus van de collecteeractie ligt op Hart4Hart, een campagne waarmee geld opgehaald gaat worden voor de aanschaf van AED’s, de kasten met hartmassageapparatuur die in het openbaar kunnen worden opgehangen. Het inzetten binnen 6 minuten van een AED vergroot de kans op overleving bij een hartstilstand.

Volgens Pickkers betekent het digitale collecteren via Facebook en Tikkie overigens niet het einde van de klassieke collectebus, al zal daar wel het een en ander veranderen. Tickkers: “Mensen hebben steeds minder vaak cash in huis. Daarom gaan de collectebussen van de Hartstichting uitgerust worden met een QR-code. Door die te scannen kunnen mensen makkelijk met iDeal geld overmaken.”

Hogere opbrengst

Het voordeel van cashloos geld inzamelen is al eerder bewezen. Onderzoek vanbegin dit jaar wees uit dat de gemiddelde opbrengst van de pingift met 3,75 beduidend hoger was dan die in cash, waarbij slechts 1,50 werd geschonken.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in