De meest opvallende Valentijnsacties

Van Pleurop-bloemen tot Valentijn in je Uppie

Merken en bureaus spelen traditiegetrouw graag in opde ‘dag van de liefde’. De Adformatie-redactie verzamelde de meest opvallende acties dit jaar.

Dump je gelieffde met Pleurop

Joost Aartsen van bureau Tosti Creative komt met de ludieke actie ‘Pleurop’. .

‘Ik en mijn collega’s hadden zin in iets grappigs tegen die hele zoetsappige commercie rondom Valentijnsdag te doen’, vertelt Aartsen aan .  ‘Uitmaken is niet leuk en Valentijnsdag ook niet. Pleurop is de perfecte manier om de twee te combineren: maak op een (voor jezelf) gemakkelijke manier duidelijk dat je klaar met iemand bent of dat het uit is. Je hoeft er niet langer meer tegenaan te hikken.’

Via Pleuropbloemen.com kan iedereen verwelkte bloemen bestellen en aan huis of op werk laten bezorgen bij iemand die het heeft verdiend. Een vers pakket dode bloemen kost € 4,50 (exclusief verzendkosten). Je kunt ook een dode roos (1 euro), stomme brief (1 euro) of een zanger aan de deur die Cry me a River zingt (op aanvraag) aan je toekomstige ex laten bezorgen.

Bah, Valentijnsdag!

Ook het team van Saatchi & Saatchi breekt met de traditie van zoetsappige filmpjes. Het bureau maakt commercials voor chocolademerk Splendid, een heel bittere pure chocolade met de slogan 'je zult het snappen als je volwassen bent' (when you'll grow up you'll get it).  Volgens het merk waardeer je sommige dingen pas als je volwassen bent. Niet alleen pure chocolade, maar ook al dat romantische gezwijmel.

Kinderen, die vinden Valentijnsdag maar niks.

Tele2 geeft 2GB aan liefde op Valentijnsdag

INDIE Amsterdam laat zien hoeveel 2 gigabyte is, uitgedrukt in liefde. Samen met Cake Film maakten ze ‘een datarijk liefdesverhaal’. ‘Van het eerste prille Tinder-vlammetje, tot het laatste boze berichtje van je ex.’

Burger King: Valentijnscups en 18+ Happy Meals

Tot en met 14 februari kun je deze speciale Valentijnscup bestellen bij Burger King. In de beker passen twee rietjes, ideaal om te delen met je date.

In Israël komt de hamburgerketen met een gewaagdere actie: een 'adult meal' met speeltjes voor volwassenen.

Vier Valentijnsdag in je Uppie

Volkswagen maakt een speciale online video rondom liefde en de Up.

Liefdesballonnen via augmented reality

Ngage Media gaat aan de slag met augmented reality. Het bureau gebruikt digitale schermen om een virtuele laag over de werkelijkheid heen te leggen. Voorbijgangers op het Hilversum Stationsplein, The Grand in Hoog Catharijne en Amsterdam Zuid WTC zien zichzelf terug op het digitale scherm met liefdesballonnen boven hun hoofd. Ngage Media wil passanten laten zien hoe relevant digitale schermen in de openbare ruimte kunnen zijn.

Liefs van de animatie-afdeling van Mediamonks

De productiebedrijf post voor de fans een eigen filmpje op Facebook.

Appie Today maakt een Valentijnsspecial

Het nieuwe brengt oude geliefden bij elkaar via het prikbord.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie