Het doel van de zorgkrant is het werken in de gezondheidszorg onder ieders aandacht te brengen, waardoor met name jongeren en potentiële herintreders de mogelijkheid om (weer) te gaan werken in de
zorg serieus overwegen. Het eerste exemplaar van deze krant zal op vrijdag 1
september aan staatssecretaris Margo Vliegenthart worden aangeboden op het
Ministerie van VWS.
Als er niets gebeurt, zullen er in 2004 ongeveer 44.000 onvervulbare
vacatures zijn in de zorgsector. Een van de maatregelen om dit aantal te
bestrijden, is het voeren van een beeldvormingscampagne. Deze campagne loopt
sinds november 1999 en is een van de activiteiten uit het Convenant
Arbeidsmarkt Zorgsector (CAZ). In dit convenant hebben de sociale partners in
de gezondheidszorg, het ministerie van VWS en de Arbeidsvoorziening in
Nederland afspraken gemaakt om te proberen meer mensen in de zorg aan het
werk te krijgen. Andere activiteiten gaan onder meer over opleiding en het
bestrijden van het ziekteverzuim.
De zorgkrant is 24 pagina’s dik en geeft een beeld over wat het werken in de
gezondheidszorg inhoudt. Zo zijn er artikelen die de veelzijdigheid van het
werken in de zorgsector tonen, interviews, globale informatie over
salariëring, arbeidsomstandigheden, opleidingen en een column van de
bewindslieden van VWS. Er staan ook advertenties in van onder andere
zorgverzekeraars en het Arbeidsbureau.
Bron: ANP
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!