Vanaf vandaag verzamelt Yahoo! user generated content voor een intelligent buitenaards bericht, dat zij later deze maand naar de melkweg gaat faxen.
Vorig jaar was ik in Teotihuacán, een immens grote historische stad op een uurtje rijden van Mexico City. De belangrijkste overblijfselen aldaar zijn de Piramide's van de Maan en de Zon. Deze laatste, zo hoog dat ik niet de moeite heb genomen hem te beklimmen, gaat nu dienen als Yahoo!'s thuisbasis voor buitenaardse activiteiten.
Op 25 oktober aanstaande gaat een laserstraal vanaf de Piramide van de Zon het eventueel aanwezige buitenaardse leven voorzien van informatie over onze aardse samenleving. En het leuke daaraan is dus dat iedereen teksten, geluiden, beelden en video's mag insturen die Yahoo! naar boven gaat beamen. Klein nadeel: de website van de Yahoo! Time Capsule ligt, bij mij in ieder geval, al de hele dag plat.
Wat Yahoo! hiermee wil bereiken ontgaat mij helemaal. Het is misschien een leuke stunt, maar daar houdt het dan ook wel weer mee op. Tenzij ze antwoord van Mars krijgen (ze zouden zich een hoedje schrikken!), denk ik niet dat het bedrijf hier iets aan heeft. Laat staan de marsmannetjes.
Of en hoe de content wordt gescreend is mij namelijk ook niet duidelijk. De kans bestaat dus dat alle ingestuurde programma's van Frank Masmeijer, de greatest hits van de Kermisklanten en de literaire bestsellers uit de Bouquet-reeks integraal op de planeet Melmac de huiskamers worden binnengeschoten. En daar zit Alf niet echt op te wachten.
Het lijkt mij geen slecht idee wanneer de Planeet Aarde een beter PR-bureau in de arm zou nemen?
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!